کد خبر: 38478
تاریخ انتشار: شنبه, 06 بهمن 1397 - 10:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری کارگاه «آموزش حقوق شهروندی به افراد جامعه در چهاچوب قوانین اجتماعی» در کرمانشاه

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه
 سومین کارگاه آموزشی با عنوان «حقوق شهروندی به افراد جامعه در چهاچوب قوانین اجتماعی» از مصوبات جلسه شورای معاونین نهاد با مسئولان شهرستان هرسین در شهریورماه ۹۷، در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان هرسین برگزار شد.
برگزاری کارگاه «آموزش حقوق شهروندی به افراد جامعه در چهاچوب قوانین اجتماعی» در کرمانشاه

به گزارش لیزنا، در راستای اجرای مصوبات جلسه شورای معاونین نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سومین کارگاه آموزشی مبارزه با آسیب های اجتماعی در شهرستان هرسین با عنوان «کارگاه آموزش حقوق شهروندی به افراد جامعه در چهارچوب قوانین اجتماعی» با تدریس شهاب تجری، دکترای حقوق و استاد دانشگاه و با حضور نجف میرزا حسینی، معاون عمرانی فرماندار هرسین؛ علی حسین نظری، رئیس اداره بهزیستی؛ شاحسین بابایی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین، دهیاران، بخشداران، مسئولان ادارات و علاقمندان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان هرسین برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه میرزا حسینی، معاون عمرانی فرمانداری هرسین و علی حسین نظری، رئیس اداره بهزیستی با ایراد سخنانی ضمن خیر مقدم به حضار به تشریح اهداف این کارگاه پرداختند.

در ادامه شهاب تجری، مدرس این دوره، به بیان نکات و موادی از آیین نامه حقوق شهروندی در نظام اداری مصوب سال ۹۵ پرداخت و با تبیین سرفصل هایی از این آیین نامه شهروندان را نسبت به حقوق خود در ادارات آشنا کرد.

تجری «حفظ کرامت انسان» را به عنوان محور اصلی و اساسی در حقوق شهروندی مطرح کرد و حکمرانی مطلوب را مبتنی بر ۷ اصل مشارکت، شفافیت، حاکمیت قانون، پاسخگویی، برابری و مساوات، اثربخشی و کارایی و مسئولیت پذیری دانست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نظارت همگانی عامل توسعه و پیشرفت هر حکومتی است که با آموزش حقوق شهروندی، تشکیل نهادهای مردمی، گزارش تخلفات، نقد آزادانه تصمیمات و ارائه پیشنهاد با حفظ احترام و راه اندازی سیستم های دوسویه ارتباطی مدرن محقق خواهد شد. 

پایان این کارگاه با پرسش و پاسخ حاضران همراه بود.

گفتنی است، برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف «کاهش آسیب های اجتماعی» در سطح شهرستان از مصوبات جلسه شورای معاونین نهاد در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۹۷ بوده است. پیش از این کارگاه آموزشی «ازدواج عاقلانه و مناسب و راهکارهای تحکیم خانواده» با تدریس زهرا سادات موسوی، کارشناس ارشد روانشناسی، ۲۵ آذر ۹۷ در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگاه آموزشی «آداب، رسوم، باورها و فرهنگ های ناصحیح اجتماعی» ۱۱ دی ماه ۹۷ در سالن مطالعه کتابخانه شهدای محراب  برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: