کد خبر: 38777
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 بهمن 1397 - 16:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی
 همزمان با هفته سوم بهمن ماه، ویژه برنامه‌های فرهنگی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.
برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به گزارش لیزنا، همزمان با هفته سوم بهمن ماه و به همت کتابداران استان مرکزی، برنامه‌های فرهنگی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

 

کارگاه آموزش روش‌های ایجاد عادت به مطالعه در محلات برگزار شد

با حضور جمعی از بانوان شهر محلات، کارگاه آموزش قصه‌گویی و روش‌های ایجاد عادت به مطالعه در کودکان در کتابخانه عمومی علامه طباطبایی برگزار شد.

فاطمه خسروی، کتابدار کتابخانه علامه طباطبایی هدف از برگزاری این کارگاه را آموزش روش‌های قصه‌گویی و کتابخوانی برای کودکان و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه از سنین کودکی عنوان کرد.

 

کارگاه آموزشی فرزند پروری در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه

با حضور جمعی از بانوان شهر ساوه، کارگاه آموزشی با محوریت فرزندپروری در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

سمانه زینی وند، مددکار اجتماعی نیروی انتظامی در این کارگاه در خصوص اهمیت ثبت رفتار توسط والدین مطالبی را بیان کرد و گفت: وقتی برنامه جدیدی برای تغییر رفتار شروع می شود، باید حداقل ۲۵ بار در روز آن را ثبت کرد و سپس نتیجه را مورد قضاوت قرار داد. بهترین راه تغییر رفتار انجام تدریجی آن است.

 

قصه گویی انقلاب برای کودکان شهر مامونیه برگزار شد

ملیحه گندمکار، کتابدار کتابخانه امام علی(ع) با حضور در پیش دبستانی پارمیس شهر مامونیه به قصه‌گویی داستان‌های انقلاب پرداخت و کتاب «حدیث نور» که خاطراتی آموزنده از زندگی امام خمینی(ره) است را به زبانی ساده و کودکانه برای دانش آموزان بازگو کرد.

 

اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در شهر آشتیان برگزار شد

به همت کتابخانه عمومی عباس اقبال آشتیانی، اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دبستان پسرانه توحید و دبستان دخترانه فرقانی شهر آشتیان برگزار شد و از برگزیدگان با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

 

معرفی کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در تفرش

به همت مهدی جعفری، مسئول کتابخانه عمومی پروفسور حسابی، کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نوشته مهدی آذریزدی آموزشگاه ابتدایی علی بن ابیطالب(ع) شهر تفرش معرفی و جمع خوانی شد.

 

جمع‌خوانی کتاب «دختر شینا» در کتابخانه شهید بهشتی خمین

با حضور جمعی از دختران دانش آموز شهر خمین، کتاب «دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی زاده در کتابخانه عمومی شهید بهشتی معرفی و جمع‌خوانی شد.

اشرف شمسی، مسئول کتابخانه شهید بهشتی گفت: کتاب «دختر شینا» خاطرات قدم خیر محمدی، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی است. این کتاب، زندگی یک دختر روستایی است که در حال و هوای روزهای جنگ می‌گذرد و به رغم تعلق به ادبیات پایداری و جنگ، اثری است که زندگی را با تمام سختی‌ها و خوشی‌هایش، روایت می‌کند.

 

کارگاه آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سنجان

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کارگاه آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی به همت کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی، کارشناس مسائل فرهنگی در این کارگاه گفت: والدین برای بهبود روابط خود با فرزندان، نیاز به فراگیری مهارت‌های رفتاری دارند.

روش‌های افزایش نیرومندی رفتارهای مطلوب، روش‌های ایجاد رفتارهای مطلوب تازه، روش‌های کاهش و حذف رفتارهای نامطلوب، روش‌های رفتاری والدین در برابر نافرمانی و لجبازی و مشکلات تحصیلی کودکان از جمله مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

 

قصه گویی برای کودکان در کتابخانه سیدالشهدا(ع) کردیجان

به همت زینب توانای آشتیانی، مسئول کتابخانه عمومی سیدالشهدا(ع) روستای کردیجان شهرستان آشتیان، کتاب «دیو دیگ به سر» به زبان کودکانه برای دانش آموزان پیش دبستانی روستا قصه گویی شد.

 

برگزاری جلسه مثنوی خوانی در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه

با حضور جمعی از اعضای فعال کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج)، جلسه مثنوی خوانی در شهر ساوه برگزار شد.

 

ویژه برنامه «هم قصه، هم بازی» در شهر خمین برگزار شد

نسرین خسروی، کتابدار کتابخانه شهید بهشتی، با حضور در مرکز پیش دبستانی شکور شهر خمین، ضمن قصه گویی از کتاب «مرغ علی قلی» بازی «یک مرغ دارم..."» را به کودکان آموزش داد.

خسروی گفت: هدف از اجرای این برنامه آشنایی کودکان با بازی های اصیل و کهن سرزمین مان است و کودکان ضمن یادگیری سرگرمی‌های سالم و مفرح، به یادگیری اعداد هم علاقمند و تشویق می‌شوند.

 

مسابقه نقاشی دهه فجر در دبستان توحید آشتیان

به همت کتابخانه عمومی عباس اقبال آشتیانی، مسابقه نقاشی با موضوع دهه فجر در دبستان توحید شهر آشتیان برگزار شد.

 

جمع خوانی کتاب «شاهنامه فردوسی» در دبستان متقین فرمهین

به همت ربابه تلخابی، کتابدار کتابخانه عمومی قائم مقام فراهانی، کتاب «برگزیده شاهنامه فردوسی» بازآفرینی شده توسط زینت السادات طباطبایی در مدرسه ابتدایی متقین شهر فرمهین معرفی و جمع خوانی شد.

 

معرفی و جمع خوانی کتاب در آموزشگاه ابتدایی کافی تفرش

به همت کتابخانه عمومی پروفسور حسابی، کتاب «وسایل مدرسه را می شناسی» نوشته ویک پارکر در آموزشگاه ابتدایی کافی شهر تفرش معرفی و جمع خوانی شد.

 

کارگاه آشنایی با کتب مرجع در کتابخانه شهید بهشتی خمین

به منظور آشنایی اعضای نوجوان کتابخانه با دایره المعارف‌ها، کارگاه آموزشی استفاده از کتاب‌های مرجع در کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهر خمین برگزار شد.

 

جلسه حافظ خوانی در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه

با حضور جمعی از شهروندان شهر ساوه، جلسه حافظ خوانی در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

 

جلسه مشاوره ویژه نوجوانان در کتابخانه شهدای سنجان

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جلسه مشاوره ویژه نوجوانان با حضور کارشناس روانشناسی در کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک برگزار شد و اعضای نوجوان پرسش‌های خود را با کارشناس در میان گذاشتند.

 

قصه گویی برای کودکان در کتابخانه شهدای پرندک

کتاب «گربه خال خالی و ۴ قصه دیگر» از مجموعه «قصه های کوچک برای بچه های کوچک» نوشته حسین فتاحی توسط زهرا همتی، مسئول کتابخانه عمومی شهدای پرندک برای دانش آموزان دبستان پسرانه بعثت خوانده شد.

 

جلسه شعرخوانی انقلاب در کتابخانه آیت الله مقدسی محلات

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و با حضور اعضای انجمن ادبی کرشمه شهر محلات، جلسه شعرخوانی در کتابخانه عمومی آیت الله مقدسی برگزار شد.

 

بازدید دانش آموزان از کتابخانه شهید بهشتی خمین

دانش آموزان آموزشگاه دکتر لطفی شهر خمین از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی شهید بهشتی بازدید کردند و با خدمات کتابخانه آشنا شدند.

 

نشست کتاب‌خوان دانش آموزی در روستای اسفندان

به همت کتابخانه عمومی شهدای روستای اسفندان کمیجان، نشست کتاب‌خوان دانش آموزی در مدرسه ۱۲ بهمن این روستا برگزار شد.

 

جمع خوانی کتاب «در طلوع آزادی» در کتابخانه امیرالمومنین(ع) آستانه

با حضور جمعی از اعضای نوجوان، کتاب «در طلوع آزادی» نوشته حمید رضا شاه آبادی در کتابخانه عمومی حضرت امیرالمومنین(ع) شهر آستانه علوی معرفی و جمع خوانی شد.

 

بازدید دانش‌آموزان شهر مهاجران از کتابخانه حضرت زهرا(س)

جمعی از دانش آموزان دبیرستان زهرای اطهر شهر مهاجران از کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) بازدید کردند و با بخش‌های مختلف و سیستم امانت دهی کتاب آشنا شدند.

 

نشست «باغبانان محبت» در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه

با حضور جمعی از مادران خانه دار شهر ساوه، نشست هفتگی «باغبانان محبت» در کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) برگزار و کتاب «من دیگر ما» نوشته محسن عباسی ولدی به صورت گروهی قرائت شد.

 

قصه گویی و نقاشی در کتابخانه شادروان محمودی میلاجرد

با حضور دانش آموزان ابتدایی مدرسه شهید کاظمی شهر میلاجرد، برنامه قصه گویی و کارگاه نقاشی در بخش کودک کتابخانه عمومی شادروان رضا محمودی برگزار شد.

 

کارگاه خلاقیت ویژه کودکان و خردسالان در کتابخانه شهدای سنجان

با هدف آشنایی بیشتر کودکان با رنگ‌ها و نشانه‌های پرچم ایران، برنامه ساخت کاردستی‌ پرچم ایران در کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک برگزار شد.

مرضیه بخشنده، مسئول کتابخانه شهدای سنجان گفت: یک سرگرمی جالب و هیجان انگیز برای کودکان، آشنا کردن آنها با نشانه‌های ملی کشورمان است و آموزش رنگ‌های پرچم ایران باعث می‌شود کودکان بیشتر در مورد پرچم و معنا و مفهوم این رنگ‌ها مطالعه و تحقیق کنند.

 

مسابقه کاردستی دهه فجر در کتابخانه امام خمینی(ره) گرکان

به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور جمعی از کودکان روستای گرکان شهرستان آشتیان، مسابقه کاردستی با موضوع آزاد در کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

نقاشی و رنگ آمیزی در پیش دبستانی شکور شهر خمین

نسرین خسروی، کتابدار کتابخانه شهید بهشتی با حضور در پیش دبستانی شکور شهر خمین، به معرفی کتاب «مسواک میثم» پرداخت و از کودکان خواست تا به رنگ آمیزی نقاشی هایی با موضوع مسواک زدن بپردازند.

 

معرفی کتاب «آشنایی با قرآن کریم» در شهر تفرش

مهدی جعفری، مسئول کتابخانه عمومی پروفسور حسابی در مدرسه ابتدایی اسماعیل بهرامی شهر تفرش حضور یافت و کتاب «آشنایی با قرآن کریم» نوشته فرزانه زنبقی را به دانش آموزان معرفی کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: