کد خبر: 38782
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 بهمن 1397 - 16:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

زمینه‌ راه اندازی کتابخانه نهادی در شهر گلسار استان البرز

منبع : روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز
 در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر گلسار، راهکارهای موجود برای راه‌اندازی کتابخانه نهادی در شهر گلسار بررسی شد.
زمینه‌ راه اندازی کتابخانه نهادی در شهر گلسار استان البرز

به گزارش لیزنا، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر گلسار با حضور احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز؛ اصغر ناصرخیل، بخشدار بخش مرکزی و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی گلسار؛ سید مهدی سادات رسول، شهردار گلسار؛ حجت الاسلام والمسلمین علی یوسفی، مشاور فرماندار ساوجبلاغ؛ فرشاد باقری، رئیس شورای اسلامی شهر گلسار؛ خدارحم بابایی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان؛ کاظم قاسمی، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان؛ اعظم کرمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ و سایر اعضای انجمن در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، اصغر ناصرخیل، بخشدار بخش مرکزی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و قدردانی از حضور گسترده مردم و مسئولان بخش، در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، از حضور مجدانه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در جلسات انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ تقدیر کرد و این امر را نشانه اهمیت این جلسات در پیشبرد اهداف کتابخانه‌های عمومی برشمرد.

ناصرخیل در ادامه، توجه همگانی نسبت به توسعه فرهنگی به‌ویژه گسترش فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه را خواستار شد و گفت: توسعه فرهنگی بر محور کتابخوانی و سرمایه‌گذاری بلندمدت برای رسیدن به فرهنگ سالم‌ اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه تحقق اهداف والای کتابخانه‌ها و رسیدن به توسعه پایدار در این حوزه، مستلزم نگاه ویژه مسئولان به امر کتابخوانی است، افزود: بخشداری مرکزی نیز، برنامه‌ریزی برای توسعه کتابخانه‌ها با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی و خیّرین در روستاها را در دستور کار خود دارد.

احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی در این نشست ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: ارائه خدمات شایسته به مردم انقلابی و همیشه در صحنه، نشانه قدرشناسی است که کتابخانه‌های عمومی نیز آن را از اولویت‌های خود می داند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در بخش فرهنگی اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی با تدوین خط مشی و نگاهی نو در کارکردهای شناخته شده خود به عنوان یک نهاد اجتماعی موثر در ارتقای دانش و گسترش فرهنگ کتابخوانی، سعی دارند با اجرای برنامه‌ها ‌و فعالیت‌های متنوع به ویژه در بین کودکان و نوجوانان علاوه بر ایجاد دغدغه کتابخوانی، نسبت به نهادینه کردن این فرهنگ از دوران کودکی نیز اقدام کنند.

سیدمهدی سادات رسول، شهردار گلسار نیز در ادامه جلسه، ضمن اعلام بررسی موضوع واگذاری ساختمان تازه تاسیس واقع در پارک شهر برای راه اندازی نخستین کتابخانه نهادی در این شهر، از آمادگی شهرداری و شورای اسلامی در واگذاری زمینی برای راه‌اندازی یک باب کتابخانه عمومی خبر داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: