کد خبر: 39040
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 اسفند 1397 - 14:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاحیه جشنواره قصه گویی منطقه ای نهاد کتابخانه ها در خراسان رضوی برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
 افتتاحیه هشتمین جشنواره منطقه ای قصه‌گویی نهاد به میزبانی مشهد با حضور کتابدارانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان برگزار شد.
افتتاحیه جشنواره قصه گویی منطقه ای نهاد کتابخانه ها در خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش لیزنا، افتتاحیه هشتمین جشنواره منطقه ای قصه‌گویی، صبح امروز ۱۲ اسفند ماه با حضور کتابدارانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به اهمیت و نقش موثر قصه‌گویی در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی به کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: این جشنواره به منظور توسعه و ترویج فرهنگ اصیل و آموزش کتابداران در حوزه قصه گویی برگزار و اهدافی چون توسعه کمی و کیفی قصه گویی به عنوان ابزاری تربیتی و فرهنگی در کتابخانه ها، شناسایی کتابداران قصه‌گو و ارزیابی میزان توانمندی و مهارت های آنان را دنبال می کند.

در ادامه برگزاری این جشنواره، نرگس جعفری از داوران این جشنواره، تصریح کرد: قصه‌گویان و برگزیده‌گان این جشنواره با هنرنمایی خود، دانش و تجربیات شان را بدون هیچ هزینه‌ای در اختیار شرکت کننده‌گان قرار می‌دهند.

جعفری تصریح کرد: شاخص‌های قصه گویی مواردی چون فضاسازی متناسب با هدف و محتوا برای شروع قصه، تدبیر در جمع‌بندی و اتمام قصه در زمان مناسب، توانایی و مهارت قصه‌گو در دست‌یابی به اهداف مورد نظر و انتقال پیام، نوآوری در شیوه اجرا، توانایی بیان قصه متناسب با نیاز، درک حوصله گروه ذهنی مخاطب، بیان قصه با صدایی رسا و مناسب و استفاده از لحن کلام به عنوان مهم ترین ابزار و بهره‌گیری درست از آن ها، احاطه و اشراف به قصه، کاربرد مناسب واژگان و تعابیر مورد استفاده از آن، توانایی مهارت استفاده از زبان بدن، به کارگیری روش های مناسب به منظور برقراری ارتباط و تعامل با مخاطب و انتخاب پوشش مناسب با اجرای قصه‌گویی است.

شایان ذکر است، محورهای موضوعی اعلام شده در این جشنواره شامل موضوع آزاد، دینی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس با درون مایه آموزشی، تربیتی، ادبیات عامه، شاهنامه و قصه گویی با گویش محلی است.

غلامعلی کیومرثی، نرگس جعفری و ملک چیذری داوران این جشنواره هستند و اسامی نفرات برتر در روز دوشنبه ۱۳ اسفند، در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: