کد خبر: 39131
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 اسفند 1397 - 09:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

استاندار اصفهان سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور را تبریک گفت

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان
 عباس رضایی، استاندار اصفهان و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان اصفهان طی صدور پیامی، فرارسیدن سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و روز کتابخانه گردی را تبریک گفت.
استاندار اصفهان سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور را تبریک گفت

به گزارش لیزنا، عباس رضایی؛ استاندار اصفهان و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان اصفهان طی صدور پیامی، فرارسیدن سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و روز کتابخانه گردی را تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. (مقام معظم رهبری مدظله العالی)

کتاب وسیله ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می ماند و به آیندگان منتقل می شود. کتاب محصول تجربه های بشری و خلاقیت های ذهنی و آموخته های دراز مدت انسان است. بی شک ارج نهادن به کتاب و کتاب خوانی و ترویج این مهم در بین آحاد مردم می تواند در توسعه کشور تأثیر قابل ملاحظه ای داشته باشد و امروزه حتی در پرتو گسترش فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی و شبکه های مجازی، همچنان توسعه فرهنگی کشورها در گرو اهمیت دادن به کتاب و افزایش نرخ سرانه کتابخوانی است.

در اهمیت جایگاه والای کتاب و کتابخوانی در فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی همین بس که اهتمام دانشمندان ایران در کسب علم و نگارش آثار، کتاب های ارزشمند جهان شمولی را پدید آورده است که مایه فخر بشریت است و در دین مبین اسلام نیز معجزه جاودان آخرین سفیر الهی در کتاب آسمانی قرآن و با آیات نور با مضامین خواندن و نوشتن، تجلی یافت که نشان از اهمیت و حرمت قلم و کتاب خوانی در این آیین انسان ساز می باشد.

بر همین اساس لازم است که مسئولان فرهنگی نسبت به انجام برنامه ریزی و اقدام عملیاتی در راستای ترویج کتاب و کتاب خوانی و حضور فعال آحاد جامعه در کتابخانه های عمومی به عنوان مراکز رشد و بالندگی جامعه اقدام نمایند و می بایست از همه ظرفیت های فضاهای رسانه ای و تکنولوژی های روز بهره برد، تا زمینه های برقراری ارتباط گروه های هدف و کتابخوان را با فضاهای فیزیکی کتابخانه ها بیش از پیش فراهم کرد. از مردم عزیز نیز انتظار حضور در کتابخانه و استفاده از نعمت بی بدیل کتاب است، چرا که هرگاه شرایط رشد کتاب خوانی و افزایش حضور مردم به ویژه جوانان در کتاب خانه ها فراهم شده باشد، آن جامعه مراتب رشد و تعالی خود را طی خواهد نمود.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز ۱۷ اسفند ماه که در تقویم رسمی کشور به نام سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی و روز کتابخانه گردی مزین گردیده است و تبریک به همه دست اندرکاران عرصه کتاب و کتابخوانی، از همه  مسئولین، مدیران و مردم استان می خواهم که از این فرصت استفاده نمایند و با حضور در کتابخانه ها و دیدار و گفت وگو با فعالان این بخش نسبت به آخرین وضعیت کتابخانه ها و کتاب خوانی و حل مشکلات این عرصه اقدام نمایند. اطمینان دارم با تلاش و جدیت مضاعف در عرصه کتاب و کتاب خوانی به عنوان ابزاری مطمئن و کارآمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه، می توانیم جایگاه اصلی و عزت، احترام و افتخار واقعی ایران سرافراز را در میان جوامع توسعه یافته گسترش دهیم.

عباس رضایی

استاندار اصفهان

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: