کد خبر: 9788
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 شهریور 1391 - 13:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

جشنواره کتاب ادینبورگ با حضور بیش از 1000 نویسنده از سراسر جهان+عکس

  بیست و نهمین دوره جشنواره بین‌ المللی کتاب ادینبورگ به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی در عرصه کتاب محسوب می ‌شود که این روزها در اسکاتلند در حال برگزاری است.

 

به گزارش لیزنا، جشنواره کتاب ادینبورگ هر ساله از تاریخ  15 تا 31 آگوست (24 مرداد تا 9 شهریور) در اسکاتلند برگزار می ‌شود. این جشنواره در سال 1983 (1362) تأسیس شد. در ابتدا به صورت دوسالانه برگزار می ‌شد. اما از سال 1997 با تدابیری که انجام شد، این جشنواره به صورت سالانه برگزار می ‌شود.

شهر ادینبورگ، اسکاتلند، سال 2004 به عنوان شهر ادبیات یونسکو شناخته شد و از آن تاریخ به بعد استقبال از این جشنواره دو برابر شد.  به گفته برخی منتقدان ادبی جهان جشنواره کتاب ادینبورگ بزرگ ‌ترین جشنواره ادبی جهان است.

ادینبورگ مرکز اسکاتلند است و این مرکزیت را از سال 1437 میلادی تاکنون حفظ کرده است. این شهر بعد از گلاسگو (Glasgow) دومین شهر بزرگ اسکاتلند محسوب می‌ شود.

این جشنواره به عنوان پویاترین جشنواره کتاب مطرح شده است که در زمان برگزاری  تعداد برنامه ‌های این جشنواره به بیش از 700 برنامه برای گروه‌ های سنی مختلف می‌ رسد.

جشنواره کتاب ادینبورگ دارای بخش‌های مختلفی اعم از ویژه برنامه‌ های کودکان، جلسات بیان سرگذشت نویسندگان کارگاه‌ های هم ‌اندیشی، قصه‌ گویی و بحث ‌های گروهی است.

برنامه ‌های ویژه کودکان که مورد استقبال عموم مردم و مدارس است، با هدف راهنمایی کودکان و نویسندگان و تصویرگران برگزار می شود. این جشنواره سال گذشته با حضور نزدیک به 1000 نویسنده از 60 کشور جهان برگزار شد و به گفته مسئولان برگزاری جشنواره این اولین باری است که این تعداد نویسنده در سطح جهان در یک رویداد فرهنگی حضور می‌ یابند.

با وجود برگزاری رایگان برخی از برنامه های این جشنواره، علاقه‌مندان برای بازدید از این جشنواره باید بلیت تهیه کنند و قیمت بلیت‌های آن نیز بین 5 تا 15 یورو (12 تا 40 هزار تومان) است.

 

گزارش تصویری لیزنا از جشنواره کتاب ادینبورگ 2012





برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: