کد خبر: 29294
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 تیر 1396 - 15:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

فرماندار روانسر در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان عنوان کرد

مشکلات فرهنگی جامعه ناشی از کم‌توجهی به مسئله کتاب و کتابخوانی است

منبع : لیزنا
 حسین ویسمرادی در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان روانسر، مشکلات فرهنگی جامعه را ناشی از کم‌توجهی به مسئله کتاب و کتابخوانی دانست.
مشکلات فرهنگی جامعه ناشی از کم‌توجهی به مسئله کتاب و کتابخوانی است

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان روانسر در سال جاری روز پنجشنبه بیست و دوم تیرماه با حضور مصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، حسین ویسمرادی فرماندار روانسر، شهردار و سایر اعضای انجمن در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه در این جلسه با ابراز خرسندی از توجه ویژه فرماندار و مدیران شهرستان روانسر به کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت:‌ توجه ویژه به برگزاری جلسات انجمن شهرستان برای ارتقای سطح فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بسیار مهم و مفید است.

حسنی‌خونسار با اشاره به راه‌اندازی اینترنت بی‌سیم رایگان در کتابخانه عمومی فجر روانسر، گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰۰ روانسری به صورت فعال به عضویت کتابخانه‌های عمومی در آمده‌اند و در حدود ۲۳۰۰۰ جلد کتاب به امانت رفته است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی افزود: کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متنوعی را از قبیل نشست‌های کتاب‌خوان، نقد کتاب، جمع‌خوانی و معرفی کتاب ماه و...  برگزار می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه در پایان با اشاره به کتابخانه عمومی شهدای شهر شاهو گفت: در صدد تعمیرات اساسی جهت رفع مشکلات این کتابخانه هستیم.

شهباز بیگی شهردار روانسر نیز در بخش دیگری از این جلسه پرداخت سهم نیم‌درصد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها را جزئی از حق و حقوق کتابخانه‌های عمومی دانست و مجموعه شهرداری این شهرستان را پایبند به این قانون عنوان کرد.

حسین ویسمرادی فرماندار روانسر نیز در این جلسه بررسی و مشکل‌یابی در خصوص عوامل موثر بر کاهش مطالعه را بسیار مهم دانست و بیان داشت: نقش کتاب بسار مهم است و باید با برنامه‌ریزی دقیق و درست نوجوانان و جوانان را  به سمت کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی جلب و موجب افزایش شور و شوق کتابخوانی در شهرستان شویم.

فرماندار روانسر با تأکید بر لزوم توجه به محتوای کتاب و به روز بودن آنها در کتابخانه‌های عمومی گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در عدم علاقه جوانان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی تاثیرگزار است و نیاز است در این خصوص آسیب‌شناسی جدی صورت پذیرد.

 

گفتنی است در پایان این جلسه حاضرین در مورد مشکلات و مسائل کتابخانه‌های عمومی شهرستان روانسر به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: