کد خبر: 33731
تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 اسفند 1396 - 09:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

شرکت امام جمعه بیله‌سوار در طرح کتابخانه گردی

منبع : لیزنا
 امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: در مکتب اسلام کتاب به عنوان عنصر دانایی و فرزانگی معرفی شده و باید در تقویت بنیه علمی از آن به خوبی بهره گرفت.
شرکت امام جمعه بیله‌سوار در طرح کتابخانه گردی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل : حجت ‌الاسلام کریم قیاسی در جریان اجرای طرح کتابخانه‌گردی با حضور در کتابخانه  عمومی الغدیر بیله‌سوار با اشاره به آیات و روایات قرآنی و اسلامی از بها دادن دین الهی به امر کتاب و کتابخوانی در مسیر افزایش آگاهی و بصیرت و دانایی اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی نیز ما به شدت نیازمند توسعه و تقویت امر علم‌آموزی و همچنین اندوختن دانش سودمندی هستیم که می‌تواند نقطه تحول در جامعه و تحولات آن باشد.

وی از قدرت علم و آگاهی به عنوان عنصر برتری‌جوئی در عصر حاضر و کنونی یاد کرد و گفت: لازمه این دانش‌ آموختن رجوع به کتاب و امر مطالعه متقن است که تنها با تکیه بر کتاب و کتابخوانی این امر می‌تواند میسر باشد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار به غفلت‌های سال‌های اخیر در حوزه کتاب و گرایش به مطالعه متون مکتبی اشاره و خاطرنشان کرد: هرچند پیشرفت‌های تکنولوژی عصر حاضر انسان راحت طلب را از کتاب و کتابخوانی و لذت شیرین آن محروم کرده اما شایسته است در تقویت این امر مهم تاکید و توجه بیشتر ما به کتاب و کتابخوانی باشد که قطعا اجرای طرح‌هایی نظیر کتابخانه‌گردی می‌تواند اسباب آشنایی بیشتر اقشار جامعه را با این امر مهم فراهم کند.

قیاسی تصریح کرد: در شرایط کنونی و با احداث کتابخانه‌ها و قرائت خانه‌های متعدد باید توسعه کتابخوانی و دسترسی راحت مردم به این بخش فراهم آید که در این باب امیدواریم برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها نیز به تدریج برطرف و زمینه توجه جدی‌تر به امر مطالعه مورد دقت نظر قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله‌سوار افزود: ما باید این فرهنگسازی را از خانواده‌ها و مدارس آغاز کنیم تا بتوانیم در میان مدت و بلندمدت اهدافمان را به شکل کامل و شایسته عینیت بخشیم.

امام جمعه شهرستان بیله سوار در پایان این دیدار قسمتی از کتابهای کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه عمومی الغدیر بیله سوار اهدا کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: