کد خبر: 19950
تاریخ انتشار: شنبه, 26 ارديبهشت 1394 - 10:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

تقدیر از فعالیت‌های ناشران بخش کودک

رییس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در بخش کودک و نوجوان این نمایشگاه با اعضای هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان دیدار  و از  تلاش های آنان در طول نمایشگاه امسال تقدیر کرد.
تقدیر از فعالیت‌های ناشران بخش کودک

 

 

به گزارش لیزنا، صالحی در این نشست توجه به خلاقیت و ابداع در حوزه کودک و نوجوان را عاملی مهم در افزایش میزان استقبال مردم از این بخش دانست.

 

محسن طائب مدیر انتشارات پیدایش هم در این نشست گفت: یکی از شیرینی‌های این نمایشگاه این است که وقتی برای تالیف یک کتاب چهار یا پنج سال زمان صرف می‌کنید و با استقبال مردم این تلاش را نتیجه‌بخش می‌بینید، خستگی از تن شما بیرون می‌رود.

 

وی در ادامه به اهمیت سرمایه‌گذاری بلند مدت بر بخش کودک و نوجوان تاکید کرد و افزود: با وجود این بخش کودک و نوجوان نیازمند ایجاد ظرفیت‌هایی برای بهبود صنعت نشر است.

 

محمد تقی حق بین از فعالان این انجمن نیز درباره میزان فروش کتاب‌های کودک و نوجوان عنوان کرد: اگرچه میزان فروش در بخش کودک و نوجوان کمتر از سایر بخش هاست، اما عمق فروش آن به لحاظ تفاوت قیمت تمام شده کتاب ها ممکن است بیشتر هم باشد.

 

عبدالعظیم فریدون مدیر انتشارات محراب قلم نیز تمرکز بر محتوای کتاب های کودکان و نوجوانان را امری ضروری دانست.

 

محمد مجری سازان طوسی رئیس کارگروه برگزاری بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب نیز این خلاقیت را متضمن حمایت توزیع کنندگان کتاب دانست و گفت: بخشی از فرآیند خلاقانه در چاپ کتاب‌ها در فرم نمود می‌یابد. در حالی که توزیع کنندگان یا کتاب فروشی‌ها نسبت به فرم‌های خلاقانه و قطع بزرگ کتاب‌ها روی خوشی نشان نمی‌دهند.

 

وی افزود: متاسفانه تعدادی از موسسات با مجوز انتشارات فعالیت‌های دیگر اقتصادی را دنبال می‌کند و برای فعال ماندن مجوز خود به چاپ سالانه چند کتاب کودک و نوجوان هم اقدام می‌کنند و این کتاب‌ها را با تخفیف‌های بالای 60 درصد ارائه می‌کنند و این به ناشران جدی کودک و نوجوان ضربه می‌زند.

.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» از 16 تا 26 اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) برپاست.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: