کد خبر: 4837
تاریخ انتشار: شنبه, 10 ارديبهشت 1390 - 12:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

بودجه 60 ميليون ريالي خرید برای كتابخانه آكادمي ملي المپيك

مسئول كتابخانه آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك ايران از اختصاص 60 ميليون ريال بودجه براي خريد كتاب از بيست ‌و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران خبر داد.  

 

به گزارش لیزنا به نقل از ایبنا ، شهرزاد كردبچه اظهار داشت: سال گذشته با شركت در نمايشگاه بيست و سوم و همچنين نمايشگاه كتاب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بيش از 290 كتاب لاتين و مرجع براي كتابخانه آكادمي ملي المپيك خريداري كرديم. 

وي ادامه داد: در سال‌هاي اخير عرضه كتاب‌هاي روز دنيا در نمايشگاه كتاب تهران بسيار گسترده و مناسب شده است، به‌طوري كه كتاب‌هاي عرضه شده در بازار جهاني كتاب بلافاصله پس از انتشار در نمايشگاه كتاب تهران ارايه مي‌شوند و اين امر در روند به‌روز شدن اطلاعات حوزه علوم ورزشي تاثير مثبتي خواهد داشت. 

نويسنده حوزه ورزش تصريح كرد: با افزايش قيمت كتاب‌ها به ويژه هزينه تهيه كتاب‌هاي خارجي و لاتين با افزايش 20 ميليون ريالي بودجه نسبت به سال گذشته، پيش‌بيني مي‌شود تعداد كتاب‌هايي كه مي‌توانيم در نمايشگاه24 تهيه كنيم، مانند سال نمايشگاه پيش در حدود 300 كتاب لاتين و تعدادي اثرهاي داخلي خواهد بود. 

وي افزود: تهيه كتاب از سوي آكادمي ملي المپيك روند رو به رشدي داشته و سال گذشته و  سال جاري با نظر‌سنجي‌ از ورزشكاران، مربيان و مراكز مختلف آكادمي با اطلاعات دقيق از نياز كتابخانه، به استقبال نمايشگاه بيست و چهارم خواهيم رفت. 

وي به ويژگي‌هاي نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران اشاره كرد و گفت: حضور ناشران دانشگاهي و خصوصي در يك فضا از نكات مثبت نمايشگاه است، زيرا اين اين امكان را فراهم مي‌كند تا مخاطبان بتوانند بهترين اثر را انتخاب و تهيه كنند. 

كردبچه اضافه كرد: ناشران خصوصي سرمايه‌گزاري مناسبي در حوزه كتاب‌هاي ورزشي انجام داده‌اند و در سال‌هاي اخير شاهد پيشرفت كمي و كيفي مناسب در اين حوزه از سوي ناشران خصوصي بوده‌ايم. 

وي بيان كرد: كميته ملي المپيك در نمايشگاه 24 غرفه‌اي نخواهد داشت و آثارش از سوي ناشران خصوصي عرضه خواهد شد.

نويسنده و مترجم حوزه ورزش عنوان كرد: سياست‌هاي آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك و همچنين كميته ملي المپيك براي ايجاد فضايي علمي در ورزش‌هاي حرفه‌اي مناسب بوده و اين امر باعث جمع‌آوري بيش از 200 عنوان پايان‌‌نامه درباره ورزش حرفه‌اي تا سال 1386 شده است. 

مسئول كتابخانه آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك با اشاره به فعاليت انتشارات كميته ملي المپيك و پارالمپيك گفت: با وجود شوراي كتاب در سال‌هاي گذشته، حضور استادان و صاحب‌نظران حوزه تربيت بدني و علوم ورزشي و همچنين دبيركل كميته ملي المپيك در جلسه‌هاي اين شورا و در نهايت انتخاب موضوع‌هاي علمي مورد نظر، شاهد چاپ آثار كاربردي و مناسبي از اين نشر بوده‌ايم. 

وي در پايان با اشاره به اين كه چاپ كتاب در سال‌هاي اخير از سوي نشر كميته ملي المپيك متوقف شده است، تاكيد كرد: اميدوارم با توجه به سياست‌هاي علم‌گرايانه مسوولان، فعاليت دوباره اين انتشارات را با قدرتي افزون شاهد باشيم.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران 14 تا 24 ارديبهشت‌ماه سال‌ جاري در مصلاي امام خميني(ره)‌ برگزار خواهد شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: