کد خبر: 14618
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 فروردين 1393 - 10:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

نشست خبری چهارمین همایش حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط برگزار شد

               مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قانون جامع مالکیت معنوی که هم اکنون توسط دولت در دست بررسی است یکی از بهترین قوانین جهان در این زمینه محسوب می شود.
نشست خبری چهارمین همایش حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط برگزار شد

 

 

به گزارش لیزنا، لادن حیدری در نشست خبری چهارمین همایش حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط اظهار کرد: این سلسله همایش ها با هدف فرهنگ سازی در زمینه حقوق مالکیت معنوی برگزار می شود.



وی گفت :  حقوق مالکیت صنعتی بخش زیادی از قوانین موجود را به خود اختصاص داده است و به حقوق مالکیت ادبی چندان توجه نمی شود. متاسفانه بسیاری از پدیدآورندگان حقوق خود را نمی شناسند قراردادهای خود را بدون توجه به موازین حقوقی منعقد می کنند.



حیدری ادامه داد : دولت باید در زمینه فرهنگ سازی در این عرصه وارد عمل شده و مردم به عنوان مخاطبان و مصرف کنندگان آثار هنری به رعایت حقوق پدیدآورندگان تشویق شوند.

وی گفت: براساس شعارهای دولت مبنی بر واگذاری امور هر صنف به اهالی آن ، تلاش ما این است که مشارکت بخش خصوصی را در زمینه حفظ حقوق مالکیت ادبی و فکری نیز جلب کنیم.



دبیر چهارمین همایش حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط ، تقدیر از پایان نامه های برتر را یکی از برنامه های این همایش عنوان کرد و از دانشگاهیان، کارشناسان حقوقی و صنوف دعوت کرد تا با شرکت درهمایش، برگزارکنندگان را در رسیدن به اهداف مورد نظرشان یاری کنند.



وی درباره تنظیم لایحه جامع حمایت از حقوق مالکیت معنوی گفت: برگزاری بیش از یکصد جلسه برای تدوین این لایحه نشان از دقت دولت برای تنظیم هر بند آن دارد. واژه های حقوقی جدیدی در این لایحه خلق شده و بر اساس نیازهای روز تنظیم شده است.



مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این قانون یکی از بهترین قوانینی است که در این زمینه در جهان وجود دارد.



حیدری درباره مشکلات حقوقی پدیدآورندگان آثار هنری نیز این گونه اظهار نظر کرد: دولت نمی تواند به قراردادهای بخش خصوصی وارد شود ، وزارت ارشاد در این زمینه تنها نقش آگاهی دهنده دارد. در صورتی که پدیدآورندگان آثار هنری حقوق خود را نشناسند و آن را پیگیری نکنند هیچ کس نمی تواند به آنها کمک کند.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: