کد خبر: 16759
تاریخ انتشار: دوشنبه, 31 شهریور 1393 - 09:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

تخصصی ترین کتابهای ادبیات فارسی و عربی در آستان قدس

      کتابخانه تخصصی زبان و ادبیات فارسی و عربی آستان قدس رضوی با برخورداری از کمیاب‌ترین و جامع‌ترین کتاب‌ها و پایان نامه‌ها مربوط به زبان و ادبیات فارسی و عربی، روزانه پذیرای جمع زیادی از محققان، پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و علاقه مندان به ادبیات فارسی و عربی است.
تخصصی ترین کتابهای ادبیات فارسی و عربی در آستان قدس

 

به گزارش لیزنا، مسئول کتابخانه تخصصی زبان و ادبیات فارسی و عربی آستان قدس رضوی در این باره گفت: این کتابخانه که دارای 36 هزار نسخه کتاب چاپی درباره زبان و ادبیات فارسی و عربی است به عنوان یکی از پایگاههای علمی و تخصصی، روزانه پذیرای بیش از 100 مراجعه کننده از محققان، پژوهشگران، اساتید، دانشجویان و علاقه مندان به کتابهایی ادبی می‌باشد.

 

حسن زحمتکش گلیان، افزود: کتابخانه تخصصی زبان و ادبیات فارسی و عربی یکی از10 کتابخانه تخصصی آستان قدس رضوی است که در سال 1390 در حرم مطهر رضوی گشایش یافته است.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر 360 نسخه پایان نامه دانشجویی جامع و معتبر مربوط به زبان و ادبیات در این کتابخانه نگهداری می شود که بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار می گیرد.

 

ایشان اظهار کرد: همچنین دو هزار و 500 نسخه کتاب کمیاب و جامع درباره دفاع مقدس شامل شعر، داستان، نقد کتاب، خاطرات، وصیت نامه شهدا و گزارش های مربوط به دفاع مقدس در این کتابخانه وجود دارد.

 

زحمتکش گلیان اضافه کرد: در محل کتابخانه تخصصی زبان و ادبیات فضای مناسب برای مطالعه کتاب وجود دارد و بسیاری از این کتابها روزانه از سوی دانشجویان و پژوهشگران به امانت گرفته می شود.

 

گفتنی است، سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی  علاوه بر کتابخانه مرکزی با 28800 متر مربع فضای فرهنگی و مطالعاتی دارای 10 کتابخانه تخصصی و 40 کتابخانه وابسته  در سراسر کشور می باشد که بیش ازسه میلیون و 600 هزار جلد کتاب چاپی و بیش از 150 هزار جلد کتاب خطی و چاپ سنگی در این سازمان نگهداری می شود.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: