کد خبر: 17125
تاریخ انتشار: دوشنبه, 05 آبان 1393 - 21:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

برگزاری همایش محرم با کتاب در دزفول

        رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول از برگزاری همایش محرم با کتاب در شهرستان دزفول همزمان با هفته کتاب خبر داد.
برگزاری همایش محرم با کتاب در دزفول

 

 

به گزارش لیزنا، فروزان مهرانپور گفت: همایش محرم با كتاب در دو سالن کتابخانه عمومی در دو بخش ویژه کودکان و ویژه خانواده ها با محوریت کتابهای محرم و عاشورا اجرا خواهد شد.

 

وی گفت: در این همایش در بخش ویژه کودکان خاله و عموی قصه گو فرهنگ و وقایع عاشورا به زبان كودكانه برای کودکان و نوجوانان تشریح خواهند كرد و برای آنها چگونگی شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان را بازگو خواهند کرد و كودكان پس از شنیدن واقعیات عاشورا و شهادت اباعبدالله الحسین آنچه را که در ک کرده و دریافته است در لوح نقاشی به تصویر می کشد تا به بهترین اثر جوایز ارزنده ای اهداء شود.

 

مهرانپور گفت: نوحه سرایی به زبان کودکانه توسط یکی از مداحان نوجوان نیز از دیگر برنامه های این همایش می باشد که در آن کودکان و نوجوانان همزمان با نوحه سرایی  به سینه زنی خواهند پرداخت.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی دزفول تاکید کرد: این همایش با هدف درک این نکته اجرا خواهد شد که كودكان پی ببرند و درک کنند:  " نبود بینش صحیح در بین لشکر یزید ملعون منجر به واقعه عاشورا و شهادت سید و سرور شهیدان شد"  و این بینش از راه مطالعه بدست خواهد آمد تا کودکان بفهمند با خواندن و مطالعه و کتاب است که می توانند به بینش و درک عمیق از بزرگان دین و اهل بیت برسند.

 

وی در ادامه گفت: از دیگر اهداف این همایش محور بودن كتاب و كتابخانه می باشد ، همچنین درس صبر و استقامت برای رسیدن به خواستهای معقول و منطقی از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود كه از طریق برگزاری مسابقه بین كودكان اجرا خواهد شد.

 

مهرانپور در ادامه افزود: در سالن مجاور در بخش ویژه برنامه های خانواده ها ، والدین این كودكان برنامه ویدئویی و پخش زنده سالن کودکان و نوجوانان را مشاهد خواهند كرد و تاثیر مطالعه را بر رفتار كودكانشان از نزدیك خواهند دید . همچنین كتابداران ما با پخش پاورپونت و پخش سخنرانی اساتید بزرگ توجه والدین را به سمت كتابخانه ها ،مطالعه و روشنگری و تاثیر آن در بهبود كیفیت زندگی جلب خواهند کرد تا کودکان از همین زمان با کتاب و کتابخانه مانوس شوند و والدین به اهمیت این مسئله پی ببرند.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، وی در پایان به دیگر برنامه های هفته کتاب شهرستان اشاره کرد و گفت: نواختن زنگ مطالعه در شهرستان با حضور مسئولین ارشد شهرستان، برگزاری شب شعر محرم ، راه اندازی ایستگاه نذر کتاب ، برگزاری نمایشگاه کتاب، بازدید اقشار مختلف از کتابخانه های عمومی، برگزاری مسابقه نقاشی محرم و عاشورا ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات کتابخوانی و.... نیز از جمله برنامه هایی است که در هفته کتاب در شهرستان دزفول اجرا خواهند شد.

 

 

 

 

 

برچسب ها :
اسماعيل
|
Iran
|
1393/08/09 - 15:33
0
0
با تشكر از برنامه هاي متنوع.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: