کد خبر: 17794
تاریخ انتشار: شنبه, 29 آذر 1393 - 16:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

نمایشگاه کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی در کتابخانه مرکزی آستان قدس

      گنجینه ارزشمندی از کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت محمد(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، در قالب نمایشگاهی علمی و فرهنگی، از 29 آذر تا 5 دی‌ماه، در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم گذاشته شده است.
نمایشگاه کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی در کتابخانه مرکزی آستان قدس

 

 

به گزارش لیزنا، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با بیان این مطلب گفت: «در این نمایشگاه، از میان گنجینه ارزشمند موجود از کتابهای خطی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، مجموعه نفیسی با موضوع حضرت محمد(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)گزینش شده و در معرض نمایش عموم قرار گرفته است».

 

محمدجواد قوی بیان کرد: «علاوه بر قرآنِ دست‌نویسِ منسوب به امام حسن مجتبی(ع) و قرآنِ دست‌نویسِ منسوب به  امام رضا(ع) تعدادی از آثار خطی با موضوع امام رضا(ع) مانند رساله ذهبیه، اسماءالحسنی، تحفة‌الزائرین و خطبه توحیدیه نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده است».  

 

وی با بیان این که کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با بیش از 150 هزار جلد کتاب خطی و چاپ سنگی، و بيش از سه ميليون و 800 هزار جلد كتاب چاپي در موضوع‌های گوناگون، یکی از گنجینه‌های عظیم مکتوب بشری است، افزود: «از مجموع کتاب‌های چاپ سنگی نیز تعداد ارزشمندی با موضوع حضرت محمد(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، مانند مفتاح النبوّة، مجالس الاصول، ناسخ التواریخ، حقایق النبویّة و العلویة، و مناقب آل ابی‌طالب، گزینش شده و در معرض دید عموم گذاشته شده است».

 

قوی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی گنجینه‌های ارزشمند علمی و فرهنگی و مذهبی به جامعه علمی، پژوهشی و کتاب‌خوان عنوان کرد و افزود: «در این نمایشگاه، در کنار کتاب‌های خطی و چاپ سنگی، کتاب‌های چاپی ارزشمندی نیز در معرض نمایش عموم قرار گرفته است».

 

گفتني است که «نمایشگاه دست‌نویس‌های کهن، کتاب‌های چاپ سنگی و کتاب‌های چاپی با موضوع حضرت محمد(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)»، از 29آذر تا 5 دی‌ماه، صبح و بعد از ظهر در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است. 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: