کد خبر: 14641
تاریخ انتشار: جمعه, 29 فروردين 1393 - 16:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

عناوین مقالات پذیرفته شده همایش ملی سنجش علم دانشگاه اصفهان اعلام شد

اولین لیست نتایج داوری مقالات  همایش ملی سنجش علم: ارزشیابی و آسیب شناسی اعلام  و مهلت ارسال مقاله تا 5 اردیبهشت تمدید شد.
عناوین مقالات پذیرفته شده همایش ملی سنجش علم دانشگاه اصفهان اعلام شد

 

به گزارش لیزنا، دکتر مظفر چشمه سهرابی با اعلام این خبر به لیزنا افزود: ضمن تشکر از تمامی نویسندگان و پژوهشگران، همچنین تشکر ویژه از داوران و اعضای کمیته علمی همایش ملی «سنجش علم: ارزشیابی و آسیب شناسی»، نتایج داوری مقالات اعلام می گردد.

 

وی افزود: با توجه به درخواست های مکرر برخی از علاقه مندان، مهلت ارسال مقاله تا 5 اردیبهشت تمدید شد. لذا، لیست شماره 2 تا دهم اردیبهشت ماه اعلام می گردد.

 

گفتنی است همایش ملی «سنجش علم: ارزشيابي و آسيب‌شناسي (بروندادهاي علمي)»؛  روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 31 اردیبهشت و  1 خرداد 1393 در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

 

عناوین مقالات به شرح زیر است:

 

  • 1- آسیب شناسی پژوهش در دوره های تحصیلات تکمیلی باهدف بهبود وتوسعه (مطالعه موردی: دانشگاه بوعلی همدان )
    2- آسیب شناسی تولید و انتشار مقالات علمی رشته مدیریت با ظهور مجلات سیاه
    3- آسیب‌شناسی چکیده‌‌های فارسی پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران و مقایسه‌ی آن­ها با استاندارد بین‌المللی چکیده‌نویسی ایزو 214 در سال‌های 1386-1390: به‌منظور ارائه‌ی دستورالعملی کاربردی
    4- آسيب شناسي نگارش پايان نامه های دانشجویی در حوزه علوم انسانی
    5- آیا درخت تولید علم کشور ثمر رفاه به بار می‌آورد؟ (آزمون علیت در تولید علم ایران)
    6- ابعاد و مؤلفه هاي اخلاق در گستره­ي پژوهش با نگاهي به آموزه هاي اسلامي
    7- اخلاق نویسندگی: کانون پسامدرن ارزش‌یابی و آسیب‌شناسی علم
    8- اخلاقیات داوری و سردبیری: چالشی پویا در ارزش‌یابی علم و فن‌آوری
    9- ارزيابي بروندادهاي پژوهشي در نظام آموزش عالي ايران: فرصت ها و چالش ها (مورد: سال هاي برنامه چهارم توسعه)
    10- ارزیابی تطبیقی و تحلیلی جایگاه علمی ایران و کشورهای رقیب در تولید علم بر اساس پایگاه wos طی سالهای 1993-تا 2012 (دوره 20 ساله)
    11-ارزیابی کمی مقالات منتشر شده در حوزه سواد سلامت
    12-ارزیابی مقایسه ای کیفیت مجلات بین المللی ایران بر اساس ضریب تاثیر و ضریب نفوذ
    13-ارزیابی و آسیب شناسی نقش و میزان مشارکت اعضای مدیران در تولید مقالات مجلات­های علمی (پژوهشي - ترويجي) داخلی حوزه علم اطلاعات و دانش­شناسی
    14-استفاده از منطق فازی برای کشف عناصر مشترک خوشه­ها در شبکه­های همکارهای پژوهشی(مطالعه موردی: شبکه همکاری پژوهشگران برتر شیمی ایران)
    15- افزایش ضریب تأثیر  مجلات دانشگاهی ایران، به چه قیمتی؟
    16- اندیشه های مرتون در ارتباطات علمی
    17- بررسی 46 سال تولید علم ایران در حوزه هسته‌ای
    18- بررسی آسیب‌شناسانۀ نقش کتاب‌های درسی در تولید علم (مطالعۀ موردی: کتاب‌های زبان و ادبیات فارسی مقطع متوسطه)
    19- بررسی ارتباط میان نظریه و کنش اجتماعی
    20-بررسی تأثیر همکاری علمی پژوهشگران ایرانی حوزة علمی ایمونولژی در میزان رشد تولیدات علمی آنان در پایگاه استنادی علمی وب آوساینس (1996-2013)
    21-بررسی تولیدات علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور خوزستان براساس شاخصهای hوg در پایگاه گوگل اسکالراز سال 2000-2013 
    22-بررسی تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بانک‌های اطلاعاتی معتبر در سال‌های 1388 تا 1391
    23-بررسی جایگاه علمی بیماری سل در میان کشورهای اسلامی خاورمیانه بر مبنای مدارک موجود در پایگاه استنادی اسکوپوس در فاصله زمانی 2000 تا 2013
    24-بررسی چکیده پایان نامه های کارشناسی ارشد ودکترای رشته های فنی ومهندسی دانشگاه شیراز طی سالهای 1378-1388 از نظر میزان انطباق آنها با استاندارد بین الملی ایزو 214
    25-بررسی روند تولیدات و ترسیم نگاشت علمی محققان علوم دریایی ایران در رابطه با دو حوزه­ی آبی عمان و خليج فارس در پایگاه اطلاعاتی وب او ساینس طی سال­های 1992-2013
    26-بررسی رویکرد مقالات مجلات علمی- پژوهشی کتابداری و اطلاع‌رسانی در رابطه با مباحث اخلاقی در فرآیند تولید و اشاعه نتایج پژوهش‌های علمی طی سال‌هاي 1378 تا 1392
    27-بررسی سنجه مرکزیت در شبکه هم نویسندگی مجله  آسم ،آلرژی وایمنی شناسی
    28-بررسی عوامل مؤثر بر ارتقای جایگاه علمی حوزه علوم‌ منابع‌طبیعی جمهوری‌اسلامی‌ ایران از دیدگاه محققان برتر این حوزه
    29-بررسی موانع و چالش های پژوهش در دانشگاه ها از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه شهر کرمانشاه
    30-بررسی میزان استفاده از انتشارات انگلیسی زبان منتشر شده در مجلات بین المللی ایرانی در مندلی
    31-بررسی نقش زنان در تولید آثار حوزه علم اطلاعات و دانش­شناسی بین سال­های  1380 تا 1390
    32-بررسی و تحلیل شکاف رفتار علمی مورد انتظار و واقعی اعضای هیئت علمی در دانشگاه کردستان
    33-بررسی و مقايسه كشورهاي چشم‌انداز 1404 بر اساس شاخص‌های کمّی و کیفی علم‌سنجی در حوزه ميكروب‌شناسي
    34-بررسی وضعیت حضور دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ایرانی در نظام های رتبه بندی ملی و بین المللی و عوامل مؤثر بر این حضور
    35-بررسي وضعيت بروندادهاي علمي مؤسسات پژوهشي مأموريت‌گرا، چالش‌ها و فرصت‌ها(مورد:مؤسسات پژوهشي آستان قدس رضوي)
    36-تأملی در نظامهای حقیقت علم اجتماعی مدرن و پیشامدرن (با تکیه بر تمدن اسلامی)
    37-تجارت الکترونیک، فراتحلیل مقالات موجود فارسی
    38- تحلیل استنادی و مطالعه کمی   مقالات نشریه علمی – پژوهشی دانشکده دندان پزشکی اصفهان در طی سالهای 1390 – 1386
    39-تحلیل استنادی و هم‌نویسندگی پژوهشگران حوزه‏ی اسلام و علوم قرآنی در وبگاه علوم بین سال‏های 2012-1993 و ترسیم ساختار علمی این حوزه
    40- تحلیل چارچوب اخبار مربوط به رتبه تولید علم ایران مندرج در خبرگزاری­های برتر داخل کشور
    41-تحلیلی بر تولیدات علمی کشورهای جهان و ایران در حوزه های اطلاع سنجی، کتاب سنجی، علم سنجی، مجاز سنجی و وب سنجی در پايگاه web of science طي سالهاي 2000- 2013
    42-تحليل بروندادهاي علمي حوزه علوم زيستي ايران در وب‌گاه علم طي سال‌هاي 2010-1990
    43-تدوین درس " دستبرد علمی: راههای جلوگیری از آن" و گنجاندن آن در دروس دوره های تحصیلات تکمیلی
    44-تربیت اخلاقی در اخلاق علمی
    45-ترجمان دانش در علوم انسانی: محال یا ممکن؟
    46-ترسيم نقشۀ تاريخ ‌نگاري تحقيقات علوم زيستي ايران در نمايه استنادي علوم طي سال‌هاي 1990 تا 2010
    47-توسعه متوازن علم و فناوری در ایران بر اساس الگوی ثروت علمی
    48-جایگاه پروانه های ثبت اختراع ایران در توسعه علمی ایران
    49-جایگاه تحقيق و اخلاق پژوهشگر از ديدگاه قرآن   
    50-جایگاه داوران در فرایند داوری و ارزیابی مقالات مجلات علمی، پژوهشی
    51-داده کاوی مقالات تمام متن حوزه ی سواد اطلاعاتی در مجلات علمی-  پژوهشی نمایه شده در پایگاه SID
    52-دیدگاه محمد بن اسحاق ابن ندیم درباره فلسفه و علوم قدیم
    53-رابطه بین رتبه علمی و گستردگی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه­های ایران
    54-رتبه بندی واحدهای دانشگاه آزاد منطقه شش با روش ناپارامتریک
    55-رؤیت‏پذیری استادان علم اطلاعات و دانش‏شناسی ایران با استفاده از نرم‌افزار پابلیش اور پریش
    56-سردبیران و اخلاق داوری علمی
    57-سرقت علمی: ابزارها و راهکارهای مقابله
    58-سنجش دانش نابازار یا صنعت نادانش: مقدمه­ای آسیب­شناسانه بر واگرایی دانش و صنعت در ایران
    59-سیر تحول علم در جهان اسلام
    60-شاخص‌ها و مدل­های سنجش تولید علمی پژوهشگران
    61-شاخص‌های کل‌نگر؛ نسل جدید شاخص‌های علم‌سنجی
    62-شناسایی آسیب‌های روان‌شناختی، روش‌شناختی و اجرایی موجود در پژوهش و پژوهش‌گری
    63-شناسايي عوامل موثر بر توليدات علمي شيميدان هاي ايران
    64-علم از نظر اسلام
    65-علم­سنجی و چالش تقلیل­گرایی
    66-علم‌سنجی: مطالعه هم تالیفی نویسندگان مقالات مجله‌های هسته فارسی زبان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی
    67-غفلتی دیگر در خودشناسی علم اطلاعات و دانش‌شناسی و علم‌سنجی: نگاهی نو به نمایه‌های تخصصی و استنادی در جریان دانش
    68-فراتحلیل مقالات همایش ملی اشتغال،نظم و امنیت: ارزیابی کمی و کیفی 293 مقاله
    69-فلسفه علم
    70- کمیت تنها عامل ارزشیابی تولیدات علمی اعضائ هیات علمی دانشگاه های ایران
    71-مروری بر شاخص­های بومی علم­سنجی در ایران: هم­موضوعی، اچ چندگانه و توان عملی
    72-مروری بر عوامل تاثیرگذار بر تعداد استنادات
    73-مروری بر قاعده لوتکا به عنوان یکی از قواعد کلاسیک مطالعات حوزه کتاب­سنجی
    74-مشارکت ايران در توليد مجلات دسترسي آزاد
    75-مطالعه ترجیحات روش­شناختی پژوهشگران حوزه مدیریت آموزشی در ایران و غرب
    76-مطالعه عملکرد و رضایت کاربران مبتدی و باتجربه نسبت به رابط کاربر دو پایگاه اطلاعاتی استنادی وب آ­وساینس و اسکوپوس
    77- مطالعه وضعیت تولید اطلاعات علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه مراغه طی سالهای 1388-1391
    78- مقایسه روند ملّی و بین­المللی توسعه پژوهش و آموزش عالی
    79- مقايسه پژوهشگران حوزه بلايای طبيعی در کشورهای آسيايی در پايگاه وب آو ساينس بر اساس شاخص هرش و هفت شاخص برگرفته از آن
    80-نرمال‌سازی، ضرورتی بنیادین در سنجش و ارزیابی عوامل و مؤلفه‌های تخصصی
    81-نقش تغییر رشته ی دانشجویان بر گسترش پژوهش های میان رشته ای
    82-نگاهی آسیب‏شناسانه به آیین‏نامه ارتقای اعضای هیئت علمی و پیامدهای منفی حاصل از آن در زمینه تولید علم
    83-نگاهی به وضعیت دانش آفرینی در مراکز پژوهشی علوم انسانی مستقر در دانشگاه‌ها: مطالعه موردی
    84-نمایش برون­داد علمی و فعالیت­های پژوهشگران حوزه علوم پزشکی فعال در شبکه­ اجتماعی تحقیقاتی ریسرچ­گیت
    85-نويسندگان و انتشارات پراستناد در حوزه علم سنجی
    86-وضعیت استفاده از مخازن سازمانی برای دسترسی آزاد و سریع به علم تولید شده در دانشگاه های دولتی کشور
    87- وضعیت دستبرد علمی در کتابهای تألیفی فارسی در زمینه موضوعی فهرست نویسی
    88-وضعيت توليد علم ايران در زمينه علوم زيستي
برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: