کد خبر: 16710
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 شهریور 1393 - 16:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

« کتاب ماه » فصلنامه شد

      از ابتدای مهرماه 1393، فعالیت‏ های نقد و بررسی و حوزه موضوعی کتاب ماه کلیات در قالب «فصلنامه نقد کتاب اطلاع‏ رسانی و ارتباطات» ادامه خواهد یافت.
« کتاب ماه » فصلنامه شد

 

به گزارش لیزنا، مؤسسه خانه کتاب به منظور افزایش کیفیت نشریات کتاب ماه، تصمیم به انتشار فصلی نشریات خود کرده است. لذا، از ابتدای مهرماه 1393، فعالیت‏ های نقد و بررسی و حوزه موضوعی کتاب ماه کلیات در قالب «فصلنامه نقد کتاب اطلاع‏ رسانی و ارتباطات» ادامه خواهد یافت.

 

«فصلنامه نقد کتاب اطلاع ‏رسانی و ارتباطات» نشریه‏ ای است که با هدف اطلاع‏ رسانی، نقد و بررسی کتاب و کمک به ایجاد ارتباط خلاق و پویای بین پدیدآورندگان، متخصصان اطلاعات و ارتباطات، ناشران، کتابخوانان و دیگر فعالان عرصۀ فرهنگ و نشر کشور، از سوی مؤسسه خانه کتاب به صورت فصلی منتشر می‏ شود. فصلنامه اطلاعات و ارتباطات به نقد و بررسی کتاب‏ های منتشر شده در حوزه‏ های علم اطلاعات و دانش‏شناسی، ارتباطات و روزنامه‏ نگاری، منابع مرجع (نظیر دانشنامه‏ ها، کتابشناسی‏ ها و فهرست‏ ها، فرهنگ‏ ها و...)، و حوزه ‏های بین ‏رشته ‏ای مرتبط با حوزۀ اطلاع‏ رسانی و ارتباطات (مانند پژوهش، مدیریت دانش، سواد اطلاعاتي، جامعه اطلاعاتي، مالکيت فكري، اقتصاد دانش، اقتصاد نشر و رسانه، علم سنجی و وب ‏سنجي، هستي­ شناسي­ ها، سرقت علمی، بازيابي ماشيني اطلاعات، سایبرنتیک، آزادی دسترسی به اطلاعات، شبکه‏ های اطلاعاتی و...) می ‏پردازد.

 

گفتنی است، سیاست فصلنامه انتشار مقالات نقد و بررسی کتاب‏های روز منتشرشده (در یک فصل گذشته)، مقالات و یادداشت‏ های تحلیلی حوزۀ نشر علم اطلاعات و دانش ‏شناسی و ارتباطات است و انتشار مقالات نقد سال‏ های گذشته، در برنامه فصلنامه نیست.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: