کد خبر: 24498
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 20 خرداد 1395 - 11:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

برگزاری نشست کتاب‌خوان کتابخانه فردوسی روستای طارند بالا

منبع : لیزنا
دومین نشست کتاب خوان کتابخانه ای شهرستان پیشوا، استان تهران؛یکشنبه 9خرداد ساعت 30/15با حضور اعضاء ،کتابداران و علاقمندان به حوزه کتاب و مطالعه در محل کتابخانه فردوسی روستای طارندبالا برگزار گردید.
برگزاری نشست کتاب‌خوان کتابخانه فردوسی روستای طارند بالا

 

به گزارش لیزنا، در ابتدای جلسه سکینه الیکائی مسئول کتابخانه هدف از برگزاری این نشست برای اعضاء ودر باره ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی توضیحاتی را برای شرکت کنندگان ارائه کرد.

 در این نشست هفت نفربه معرفی و ارائه کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند که خلاصه‌ای از کتاب‌های ارائه شده به شرح ذیل می باشد:

 

 کتاب "صلابت طب کهن" نوشته محمد پورمند/ زهرا قلندری(عضو کتابخانه وخانه دار) 

این کتاب تاریخچه مختصری از پیدایش عقاید گوناگون درباره عناصر، مزاج و شناخت آن است و نیز شناخت كلی بیماری‌ها، مختصری درباره آناتومی عمومی (تشریح عمومی بدن)، دستگاه‌ گردش خون، دستگاه لنفاوی، دستگاه تنفس، دستگاه گوارش، دستگاه ادراری، دستگاه تناسلی، دستگاه بینایی، دستگاه شنوایی ـ تعادلی، دستگاه عصبی، علایم و علل بیماری‌ها، و تقسیم‌بندی مواد غذایی ارائه میدهد.

 

کتاب "ماه ترین:زندگینامه و کرامات حضرت ابوالفضل العباس (ع)"نوشته باقر شریف القرشی/مرتضی مرادی(دانش آموز مقطع راهنمایی)

کتاب درباره ی زندگی و کرامات حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام)، )، از ولادت تا شهادت و بیان گوشه ای از کرامات ایشان به مسلمانان و غیر مسلمانان است که با خواندن آن می توانیم به مقام والای حضرت، در عرش الهی پی ببریم . موضوعاتی که در بخش های مختلف این کتاب می توانیم مطالعه کنیم: زندگی نامه، سرزمین شهادت، کنار نهر علقمه، کرامات حضرت عباس (علیه السلام) از کتاب اعجب القصاص، عنایات آن حضرت به پیروان سایر ادیان و برخی از ختوم مجرب توسل به ابالفضل العباس (علیه السلام)می باشد.

 

کتاب "قورباغه را قورت بده!"نوشته برایان تریسی نشرپل/ آمنه الیکائی (عضو وخانه دار)

هرگز فرصت کافی برای انجام تمام کارها، مسئولیت ها وپروژه هایی که باید انجام دهیم یا کتاب ها و مجلاتی که باید مطالعه کنیم، وجود ندارد.تنها در صورتی می توانید وقت و زندگی خود را تحت کنترل خود در آوریم که بتوانید برخی کارهای کم اهمیت را متوقف سازیم و به کارهایی بپردازیم که واقعا می توانند در زندگی تحول ایجاد کند. برای فهمیدن اینکه واقعا چه کارهایی می تواند باعث موفقیت ما در زندگی شود، ایده بسیار ساده این است که : دریابیم که افراد موفق چه می کنند و هما ن کارها را انجام دهیم تا به همان نتایج برسیم.

کتاب"قصه های خوب برای بچه های خوب: قصه های شیخ عطار "نوشته مهدی آذر یزدی/  ستایش تاجیک (عضو ودانش آموز مقطع ابتدایی) 

وی گفت: جلد ششم از مجموعه قصه های خوب برای بچه‏‌های خوب دارای ۲۱ داستان از آثار شیخ عطار است که به بیان ساده و قابل فهم برای کودکان نوشته شده است در ادامه یکی از داستانها به نام خداپرست را بطور خلاصه تعریف کرد.

 

کتاب: 14قصه 14معصوم: امام مهدی (عج) نوشته حسین فتاحی/ فرزانه محمدی (عضو ودانش آموز مقطع ابتدایی)

کتاب تشکیل شده از داستانهای متفاوتی درباره حضرت مهدی(عج) که یکی از داستانها به نام" چهار پنجره"را اینگونه توضیح دادند :در زمان غیبت صغری مردم نمی توانستند امام ا ببینند و با او حرف بزنند هر کس که با امام کاری داشت نزد نایب ونماینده امام می رفت و کارش را می گفت نایب امام تنهاکسی بود که می توانست امام را ببیند و مسائل و مشکلات مردم را بپرسد و جواب آن را به امام بدهد. و به ترتیب نائبان امام را نام برد.

 

کتاب"روباه و لاک پشت باهوش "نوشته مسلم ناصری/ محمد رضا ناصری (عضو ودانش آموز مقطع ابتدایی)

کتاب حاضر برای گروه سنی الف وب می باشد و داستانهای اخلاقی می باشد داستان درباره یک روباه و لاک پشت می باشد که با هم دوست شدند. تصمیم گرفتند روی زمین کار کنند و کشت کنند .روباه که حیله گر بود زیر درخت دراز کشید و استراحت کرد ولی لاک پشت کار می کرد و تمام کارهای مزرعه را به تنهایی انجام می داد ولی روباه چون حیله گر بود کاری انجام نمی داد و هر دفعه که لاک پشت به او می گفت کاری انجام بدهد بهاانه در می آورد آخر برداشت گندم که رسید روباه می خواست بازم هم از حیله و ترفند خود استفاده کند ولی لاک پشت نگذاشت .

 

کتاب "حجاب چیه!مثل ... نوشته حسین حسینی/ شکوفه ناصری (عضو ودانش آموز مقطع ابتدایی) 

در این کتاب حجاب را به مثل صدف برای مروارید،مثل غنچه برای گل،مثل لامپ برای چراغ ،مثل حصار برای باغ میوه،مثل درب برای شیشه، تشبیه شده است.

 

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: