کد خبر: 25625
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 آبان 1395 - 18:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

همایش

چگونه می توانیم کودکان را به کتابخوانان حرفه ای تبدیل کنیم؟

منبع : لیزنا
در همایش دوسالانه «ادبیات کودک و مطالعات کودکی» با عنوان «کودک، ادبیات و لذت‌های خواندن» روش های تشویق کودکان به کتابخوانی بررسی شد.
چگونه می توانیم کودکان را به کتابخوانان حرفه ای تبدیل کنیم؟

به گزارش لیزنا،  مدیر موسسه کتاب کودک نروژ در سخنرانی خود در این همایش گفت: «جگونه می توانیم کودکان را به خوانندگان حرفه ای تبدیل کنیم؟ این سوال اصلی مادران و معلمان است. خواندن به شکل سنتی، مولفه اصلی همه رشته های درسی  و مدارس بوده و پیش شرط موفقیت  در مدارس است. همه بچه ها خواندن را دوست ندارند و در خواندن تمرین نمی کنند. بنابراین خوانندگان خوبی نخواهند شد. با خواندن می توانیم نگارش، املا، درک مطلب و ... را در کودکان تقویت کنیم. اما چگونه می توانیم کودکان را به خواندن تشویق کنیم؟»

كريستين ارياستر در پاسخ به سوال خود توضیح داد: « بلند خوانی و خواندن ادبیات غیر سنتی و قدرت خواندن داوطلبانه آزاد از جمله راه های تشویق کودکان به خواندن همراه با لذت است. اگر کودک احساس خوشایندی از خواندن نکند، وارد پروسه خواندن نمی شود. بنابراین کتاب هایی لازم داریم تا کودک را وارد پروسه خواندن همراه با لذت کند.»

 

این همایش با حضور مجید غلامی جلیسه، مديرعامل موسسه خانه كتاب، نوش‌آفرین انصاری، دبير شورای كتاب كودک، حسین شیخ‌رضایی، دبير علمی همايش، كريستين ارياستر و آسه ماريا آماندسن از نروژ و جمعی از نویسندگان، پژوهشگران و دست‌اندرکاران ادبیات کودک، از سوی شورای کتاب کودک با همکاری موسسه خانه کتاب، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (پنجم و ششم آبان‌ماه 1395) در موسسه خانه کتاب برگزار شد.

 شایان ذکر است در ادامه این ویدئو جلسه زهره قائینی، عضو شورای کتاب کودک و کارشناس ادبیت کودکان نیز سخنرانی کرد.

 

 
یاسمن
|
Iran
|
1395/09/28 - 14:42
0
0
با تشکراز ارسال ویدیو سخنرانی خانم زهره قائینی عزیز ،،، متاسفانه گفته های ایشان نیمه تمام ارسال شده است ، در صورت امکان ویدیو کامل آن را ارسال فرمایید تا بهتر از مطالب و گفته های یشان بهره ببریم. بسیار ممنون
یاسمن
|
Iran
|
1395/08/17 - 19:57
0
0
مبحث بسیار خوب و مفیدی است خصوصا برای دوستانی که به امر تشویق و ترویج کتابخوانی در میان کودکان مشغول هستند .
بسیار ممنون میشوم که دوستان عزیزم در این زمینه پیشنهاد و راهکار ارائه فرمایند . من در کتابخانه بهزیستی دخترانه جوادیه به این امر مشغول هستم و پیشنهادات دوستان گرامی برایم بسیار راهگشا خواهد بود. با تشکر
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: