کد خبر: 14555
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 21 فروردين 1393 - 11:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

تمامی آثاری که در 4 سال اخیر مجوز انتشار گرفته اند قابل عرضه خواهند بود

         کمیته نظارت و ارزشیابی محتوایی نمایشگاه کتاب 27 با مسئولیت نظارت بر محتوای کتاب های عرضه شده در نمایشگاه، ارزشیابی محتوا را در دو بخش داخلی و خارجی انجام خواهد داد.
تمامی آثاری که در 4 سال اخیر مجوز انتشار گرفته اند قابل عرضه خواهند بود

علی اوجبی، مدیر کمیته نظارت و ارزشیابی محتوایی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، در گفتگو با خبرنگار لیزنا پیرامون وظایف این کمیته اظهار داشت: این کمیته با مسئولیت نظارت بر محتوای کتاب های عرضه شده در نمایشگاه، ارزشیابی محتوا را در دو بخش داخلی و خارجی انجام خواهد داد.

 

اوجبی ضمن بیان اینکه کار نظارت بر محتوای کتب داخلی پس از عرضه و در خلال نمایشگاه صورت می گیرد، ادامه داد: در بخش داخلی مشکلی نخواهیم داشت و تمامی آثاری که در 4 سال اخیر مجوز انتشار گرفته اند، قابل عرضه خواهند بود.

 

مدیر کمیته نظارت و ارزشیابی بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، بیشترین کار این کمیته را متوجه بخش عربی و لاتین دانست و بیان کرد: در این باره ملاک و معیار ما قوانین جمهوری اسلامی است و آثاری که با این مبانی مغایرت نداشته باشند، مجوز حضور در نمایشگاه را کسب خواهند کرد.

 

وی ضمن اشاره به اهمیت تطابق آثار خارجی با  ارزش های اخلاقی و دینی به عنوان یکی از معیارهای این کمیته، به حساسیت موضوع خلیج فارس اشاره کرد و گفت: از عرضه آثاری که به تحریف این واژه نیز پرداخته اند، جلوگیری خواهد شد.

 

اوجبی تصریح کرد: در این خصوص تیمی از کارشناسان به بررسی آثار می پردازند که در بخش دین از کارشناسان حوزه علمیه قم و در بخش لاتین از کارشناسانی در تهران استفاده نموده ایم. وی افزود: در حال حاضر، کار ارزیابی اولیه آثار خارجی بر اساس فهرست های ارائه شده از سوی ناشران آغاز شده است، با اینحال تصمیم گیری و ارزشیابی نهایی پس از ورود کتاب ها و بازبینی انجام خواهد شد.

 

وی به تفاوت اساسی در کار این کمیته نسبت به سال های گذشته اشاره کرد و گفت: امسال برخلاف سال های قبل به تشکیل هیأت علمی سه نفره که به نظارت کار کارشناسان می پردازند، اقدام نموده ایم.

 

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: