کد خبر: 29058
تاریخ انتشار: یکشنبه, 11 تیر 1396 - 17:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

اینبار شما به کتابفروشی افق کتاب بفروشید

منبع : لیزنا
طبق طرح تابستانه نشر افق کتاب‌های قدیمی که به کتابفروشی افق تحویل می‌دهید دوباره با نصف قیمت پشت جلد، به خریداران جدید فروخته می‌شود.
اینبار شما به کتابفروشی افق کتاب بفروشید

رامین شعبان نژاد، مدیر کتابفروشی نشر افق در گفت و گویی با خبرنگار لیزنا در خصوص طرح تابستانه نشر افق گفت: طرح تعویض کتاب، امسال با عنوان «اینبار شما به ما کتاب بفروشید» و برای چهارمین سال پیاپی اجرا می شود. در سال های گذشته طرح تعویض کتاب در تیر ماه اجرایی می شد ولی با توجه به اینکه استقبال از این طرح توسط علاقمندان کتاب بسیار بالا بود، تصمیم گرفتیم زمان این طرح را از یک ماه به سه ماه افزایش دهیم. 

او افزود: طبق این طرح، مشتریان می توانند در طول این مدت، کتاب های نشر افق را که پیش‌تر خریده و خوانده‌اند، با یک سوم قیمت پشت جلد به کتابفروشی شماره یک این ناشر، واگذار کنند و در ازای آن کتاب، محصولات موجود در کتاب افق یا پول نقد دریافت کنند؛ به شرط آن که کتاب ها، چاپ نشر افق و سالم و تمیز باشند.

به گفته شعبان نژاد کتاب فروشی نشر افق قفسه ای با عنوان «قفسه سبز» ایجاد کرده است. افق به شرط سالم بودن کتاب ها، آن ها را به قیمت یک سوم پشت کتاب خریداری می کند و با لیبل سبز رنگی که آن ها را از سایر کتاب ها جدا می کند، در قفسه سبز قرار می دهد. این کتاب ها با تخفیف 50 درصد در اختیار علاقمندانی که به هر دلیلی مثل کمبود بودجه امکان خرید کتاب های جدید را ندارند، قرار می گیرد.

او استقبال از این طرح را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: یکی از دلایلی که اجرای این طرح به سه ماه افزایش یافت استقبال بالای مردم بود.

وی یکی از مزایای خرید و فروش چرخشی کتاب در نشر افق را حفاظت از محیط زیست بیان کرد و گفت: طرح تعویض کتاب در واقع نوعی خدمات پس از فروش ناشر به مصرف کننده کتاب است که کمتر ناشری این اقدام را می کند. این طرح ابتکار خود نشر افق بود. البته مرکز تبادل کتاب هم تاسیس شده است ولی سیستم فعالیت آن با طرح تعویض کتاب نشر افق کاملا متفاوت است. در این طرح کسانی که کتاب های خود را پس می آورند، می توانند کتاب دیگری را از فروشگاه تهیه کنند و یا یک سوم مبلغ پشت جلد را به صورت نقدی دریافت نمایند و یا از قفسه سبز کتاب دیگری را انتخاب کنند.

مدیر کتابفروشی نشر افق با اشاره بر سپری شدن حدود 10 روز از آغاز طرح تعویض کتاب گفت: با توجه به اینکه اجرای این طرح سابقه چند ساله دارد علاوه بر مراجعه کنندگان سال های گذشته، افراد جدیدی  که به تازگی با این طرح آشنا شده اند جهت تهیه و تعویض کتاب به این مرکز مراجعه کردند. این موضوع نشان دهنده انتقال این خبر بین مردم و استقبال آنان از طرح تعویض کتاب است.

طبق گفته شعبان پور علاوه بر اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی، نشر افق با تهیه و انتشار پوسترهایی در مکان های فرهنگی، کافه های کتاب و مراکز اجتماع علاقمندان به مطالعه، سعی در معرفی بیشتر طرح تعویض کتاب داشته است.

او «فروش ویژه میراث همینگوی» که در فاصله زمانی تولد تا درگذشت او (11 تا 31 تیر) برگزار می شود، دورهمی نویسندگان و اهالی قلم، برنامه های رونمایی از کتاب و برنامه «شب گردی» در ماه رمضان به مدت دو شب و با تخفیف 20 درصدی جهت ارائه خدمات به روزه داران در ساعات آخر شب را از طرح های دیگر نشر افق در طول سال برشمرد.

 

گفتنی است کتاب افق در  میدان انقلاب، خیابان انقلاب، بعد از خیابان قدس، نبش کوچه‌ اسکو واقع شده است و طرح تعویض کتاب فقط در این کتابفروشی اجرا می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: