کد خبر: 44664
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 آبان 1400 - 10:46

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

برنامه نشست‌های ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات

27 آبان زمان برگزاری «نشست اخلاق پژوهش» است

منبع : لیزنا
نشست اخلاق پژوهش در تاریخ پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در پنل ادوبی کانکت انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی برگزار خواهد شد.
27 آبان زمان برگزاری «نشست اخلاق پژوهش» است

به گزارش لیزنا، نشست اخلاق پژوهش با عنوان «بایسته‌های اخلاقی پژوهش و پژوهشگری در عصر دیجیتال» در تاریخ پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در پنل ادوبی کانکت انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی برگزار خواهد شد.

 

دبیر نشست عباس رجبی، دبیر کارگروه تخصصی سلامت و اخلاق پژوهش دانشگاه امام صادق (ع)، است و اعضای نشست به شرح زیر اعلام شده اند:

  • دکتر مهدی محسنیان راد (استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع))
  • دکتر علی رضا نوروزی (دانشیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران)
  • دکتر سید مجتبی امامی (عضو هیات علمی گروه علوم مدیریت دانشگاه امام صادق (ع))

گسترش روزافزون پژوهش و تولیدات علمی و پژوهشی و نمود و انتشار آن در بسترهای چاپی، الکترونیکی و دیجیتال، نیاز به تصویب قوانین و مقررات، آیین نامه‌ها، و شیوه نامه‌های اخلاق پژوهش و پژوهشگری را بیشتر آشکار و ضروری می‌سازد. لیک با وجود تصویب و اجرای این قوانین و آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌ها، در جامعه علمی هنوز شاهد تخلفات پژوهشی و شاید بتوان گفت تشدید آن هستیم. بررسی روند تولید و مصرف تولیدات علمی در ایران و جهان، بازخوانی و توجه به تجارب پژوهشگران، شناخت حکمرانی پژوهش و نیز توجه بیشتر به بستر دیجیتال، می‌تواند برای شناخت آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اخلاق پژوهش راهگشا باشد.

 

محورهای موضوعی این نشست به شرح زیر است:

نقش اخلاق در تولید و مصرف پژوهش؛ مسائل اخلاقی در پژوهش‌های دیجیتال؛ اخلاق و حکمرانی پژوهش.

ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات از ۲۴ تا ۲۸ آبان ماه برگزار خواهد شد و ۱۹ نشست تخصصی با حضور خبرگان موضوعی به بحث و تبادل نظر در حوزه های مرتبط پرداخته خواهد شد. 

برای کسب اطلاعات مربوط به حضور در کنگره به این لینک مراجعه نمایید.