کد خبر: 20566
تاریخ انتشار: دوشنبه, 05 مرداد 1394 - 23:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

فانی یک دایره المعارف متحرک است

مراسم بزرگداشت کامران فانی، نویسنده، مترجم و استاد کتابداری و نسخه‌پژوهی کشور امروز دوشنبه، پنجم مردادماه  در سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار شد.
فانی یک دایره المعارف متحرک است

 

به گزارش لیزنا، این مراسم با حضور سیدرضا صالحی‌امیری، آيت الله سيدمصطفي محقق داماد، حسام الدين آشنا، احمد مسجدجامعي، حجت الاسلام محمود دعايي، سید عبدالله انوار، نوش آفرین انصاری، پوری سلطانی، ماندانا صدیق بهزادی، شیرین تعاونی، نورالله مرادی، بهار رهادوست، دکتر سعید رضایی شریف آبادی، زهره علوی و جمع زیادی از کتابداران و فعالان فرهنگی کشور برگزار شد.

 

دراین مراسم بهاءالدین خرمشاهی، شاعر و فرهنگ نویس، که خود در این مراسم حضور نداشت متنی را برای ایشان به رشته تحریر درآورده بود که قرائت شد.

 

وی در این یادداشت بیان کرده است: فانی نه فقط نزدیک ترین رفیق من است، بلکه از بزرگترین استادانی است که در عمر خود دیده و داشته ام. او از نوادر کسانی است که دانشش به بینش بدل شده است و یا به تعبیر دیگر فضلش به فرزانگی. فانی مایه فخر ایران و افتخار شهر کهنش قزوین است و یکی از چهار علامه این شهر است. او در علم آموزی و علم دوستی و خدمت‌گری فرهنگی  همتا ندارد و مردی چند فرهنگی است.

 

وی ادامه داده است: برخلاف این که فانی کم کار به نظر می رسد اما آثار مرجعی که تدوین یا سرپرستی کرده است حیرت انگیز است. دانش‌نامه کودکان و نوجوانان، دایره المعارف تشیع، فرهنگ موضووعی قرآن، سرپرستی دانش‌نامه ملی‌گرایی و سپس دانش‌نامه دموکراسی، و دایره المعارف دانش‌گستر از جمله فعالیت های فانی است.

 

پوری سلطانی نیز که به همراه کامران فانی کتاب سرعنوان‌های موضوعی فارسی را تدوین کردند در این مراسم درباره کامران فانی سخن گفت. وی کامران فانی را یک دایره المعارف متحرک دانست.

 

  

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکاس: محمدرضا عباسی 

برچسب ها :
کاظم حافظیان رضوی
|
Iran
|
1394/05/29 - 10:31
0
0
با سلام . برای اطلاع خبرنگار محترم عرض می کنم. در این مراسم بانیه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران هم خوانده شد. این انجمن 6000 عضو در سراسر ایران دارد و آقای کامران فانی از افتخارات کتابداری ایران است. حافظیان
م م
|
Iran
|
1394/05/11 - 15:22
0
4
بسیارعالی
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: