کد خبر: 31295
تاریخ انتشار: شنبه, 06 آبان 1396 - 12:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نشست صمیمانه اساتید و کتابداران قم با دانشجویان ورودی جدید دانشگاه قم

منبع : لیزنا
نشست صمیمانه و جلسه معارفه و دانشجویان ورودی جدید علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم، روز یکشنبه ۱ آبان ۹۶ در تالار اندیشهٔ دانشگاه قم برگزار شد.
نشست صمیمانه اساتید و کتابداران قم با دانشجویان ورودی جدید دانشگاه قم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران (شاخه قم)، این انجمن و گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی و انجمن علمی‌دانشجویی علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم، برگزاری این نشست را بر عهده داشتند.

در ابتدای برنامه، یعقوب نوروزی، مدیر گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم، ضمن خوش‌آمدگویی به دانشجویان و مدعوین، تاریخچه و گزارش کوتاهی از فعالیت‌های گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم را ارائه کرد و دربارهٔ آگاهی‌هایی که دانشجویان علم اطلاعات و دانش‌شناسی به‌عنوان حرفه‌مندان این حوزه باید داشته باشند، نکات و توصیه‌هایی را مطرح نمود.

در ادامه مهدی محمدی، مدیر پژوهشی دانشگاه و رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی استان، در سخنرانی خود به دانشجویان توصیه کرد که فعالیت‌های پژوهشی را از همین ابتدای تحصیل جدی بگیرند و از دانشجویان خواست با برقراری ارتباط نزدیک و مداوم با اساتید، حوزهٔ تخصصی مورد علاقهٔ خود را تعیین کنند و در مسیر آن گام بردارند.

سخنران دیگر این جلسه، خالقی، معاون گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی بود. خالقی از دانشجویان خواست به دو نکته توجه داشته باشند: اول اینکه پژوهش و نگارش را جدی بگیرند و از همین ابتدا، با راهنمایی اساتید، راز و رمزهای پژوهش و نگارش و تولید آثار علمی را یاد بگیرند؛ دوم اینکه با انجمن علمی ـ دانشجویی همکاری کنند و با فعالیت در این مسیر، خرده‌ مهار‌ت‌های ضروری را که هر فردی در زندگی به آن نیاز دارد، فرا بگیرند.

 

سپس کریمی، عباداله،‌ رهبر، محفوظی، عابدی، دیدارپور و خانم‌ها غلامی، طباطبایی و باقریان به‌عنوان استادان و فارغ‌التحصیلان علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم نیز توصیه‌های و تجارب ارزشمند خود را برای گام برداشتن در مسیر موفقیت به دانشجویان ارائه کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: