کد خبر: 18358
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 بهمن 1393 - 11:56

داخلی

»

اخبار کتاب

نقد کتاب «من، شیمپالو و جیجور»

کتاب «من، شیمپالو و جیجور»اثر فرهاد حسن‌زاده شنبه یازدهم بهمن ماه در سرای اهل قلم نقد و بررسی می‌شود.
نقد کتاب «من، شیمپالو و جیجور»

 

به  گزارش لیزنا، مجموعه شش جلدی کتاب‌ «من، شیمپالو و جیجور» شامل آثاری چون «بفرمایید پیراشکی، شیمپالو»، «کلاغ بی نمک نخور، شیمپالو»، «خواننده نسل جوان، شیمپالو»، «چه بویی داشت جوراب شیمپالو»، و ...است.

 

نویسنده کتاب در معرفی شیمپالو شخصیت خیالی داستان گفته است که این شخصیت می‌تواند نماد ترس‌ها و کابوس‌های بسیاری از بچه‌های امروز یا دیروز باشد. شیمپالو تهدیدی است برای کودکانی که فرصت آموختن و تجربه کردن ندارند و در پیله تنهایی و تفکرات خود زندگی می‌کنند.او یک ضدقهرمان است. منتهی نه با تقسیم‌بندی‌های کلاسیک و افسانه‌ای که شخصیت‌ها به سیاه و سفید و خوب و بد مطلق تقسیم می‌شوند. سعی کرده‌ام از این شخصیت وجوه خاکستری و مثبت هم نشان بدهم و پای او را به روابط علت و معلولی هم بکشانم که دلیل بد و منفی بودنش هم برای مخاطبان تا حدودی روشن شود .

 

کتاب‌ «من، شیمپالو و جیجور» ساعت 16 روز شنبه با حضور فرهاد حسن‌زاده، معصومه انصاریان، محمود برآبادی، حسین آبادیان و عزت‌اله الوندی نقد می‌شود.

 

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند به خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2، سرای اهل قلم مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: