کد خبر: 26459
تاریخ انتشار: شنبه, 04 دی 1395 - 11:38

داخلی

»

اخبار کتاب

ششمین دوره داستان‌نویسی آل‌جلال افتتاح شد

منبع : لیزنا
ششمین دوره داستان‌نویسی آل‌جلال بعد از ظهر روز جمعه، 3 دی، در محل مجتمع آدینه افتتاح شد.
ششمین دوره داستان‌نویسی آل‌جلال افتتاح شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، مهدی قزلی، مدیرعامل این بنیاد در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه دوره داستان‌نویسی آل‌جلال،  بر برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی بنیاد شعر و ادبیات داستانی با حضور نویسندگان جوان تاکید کرد.

قزلی گفت: در کشورهای پیرامون ما انجمن‌هایی که مانند بنیاد شعر و ادبیات داستانی، مسئولیت ترویج ادبیات را به عهده دارند، دوره‌های خود را با حضور نویسندگان مسن‌تر برگزار می‌کنند و فعالیتشان برای آن‌هاست؛ اما بنیاد فعالیت خود را برای نویسندگان جوان‌تر برنامه‌ریزی می‌کند تا در تربیت نسل نویسندگان حاذق و کارآمد نقش خود را ایفا کند.
وی افزود: به این نکته هم تأکید داریم که باید حرمت نویسندگان پیشکسوت را حفظ و از تجربیات ارزشمند آنان برای آموزش نویسندگان استفاده کرد؛ اما احترام به نویسندگان جوان و برگزاری دوره‌ها با حضور آنان را برای خود افتخار می‌دانیم.
قزلی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: از شما ادب‌جویان عزیز خواهش می‌کنیم که با بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، با ناشران و با انجمن‌های ادبی همکاری مستمر داشته باشید تا نتایح مثبت برگزاری این دوره‌ها مشهود شود.
وی با اشاره به اینکه همراه با ششمین دوره داستان‌نویسی آل‌جلال، دوره‌های پیشرفته داستان و رمان با حضور داوود غفارزادگان و احمد دهقان برگزار می‌شود، ادامه داد: ادب‌جویانی که دوره را با موفقیت به پایان برسانند و آثار خوب خود را به بنیاد ارسال کنند، زمینه حضورشان در دوره‌های پیشرفته بعدی که با حضور اساتید مبرز داستان و رمان برگزار می‌شود، فراهم خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در پایان سخنانش گفت: برای برگزاری این دوره آموزشی، تجربه 5 دوره برگزاری دوره‌های پیشین آل‌جلال و همچنین دوره‌های مشابه در داخل و خارج از کشور مانند کشورهای روسیه و لبنان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، ششمین دوره آموزشی داستان‌نویسی «آل‌جلال»‌ با حضور 130 ادب‌جو از سراسر کشور و تعدادی از نویسندگان جوان افغانستان برگزار می‌شود که با تدریس ابوتراب خسروی، قاسمعلی فراست، خسرو باباخانی، ابوالفضل حری، مجید قیصری، میثم امیری و محمدحسن شهسواری، مباحث داستان‌نویسی را به صورت علمی و فشرده می‌آموزند.
کارگاه خلاقه نوشتن، ماهیت داستان و خصلت‌های آن (تفاوت منطق شعر و داستان)، انتخاب سوژه ـ انتخاب اسم (رمان + داستان) و پرسش و پاسخ عمومی درباره داستان‌نویسی و تشریح نتایج کارگاه خلاقه نوشتن، از جمله عناوین دروس و کارگاه‌هایی است که در ششمین دوره داستان‌نویسی آل‌جلال ارایه می‌شود.
همچنین در این دوره که تا ظهر یکشنبه 5 دی ادامه دارد، دوره‌های پیشرفته داستان با تدریس داود غفارزادگان و حضور رضا امیرخانی و محمدرضا بایرامی و دوره پیشرفته رمان با تدریس احمد دهقان و با حضور ابوتراب خسروی، محمدرضا بایرامی و محمدحسن شهسورای، برای اعضای ثابت این دوره‌ها که از دوره‌های پیشین داستان‌نویسی آل‌جلال گزینش شده‌اند، برگزار می‌شود.
ششمین دوره داستان‌نویسی آل‌جلال، همزمان با اختتامیه نهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد تا پنجم دی‌ماه در مجتمع آدینه تهران جریان دارد.

 جایزه جلال، شنبه چهارم دی‌ماه در تالار وحدت به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: