کد خبر: 26649
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 15 دی 1395 - 09:38

داخلی

»

اخبار کتاب

سروش از سه کتاب در حوزه اسلام و مسیحیت رونمایی کرد

منبع : لیزنا
کتاب‌های «محبت الهی»، «اسلام و مسیحیت» و «عیسی(ع) و اخلاق» توسط انتشارات سروش رونمایی و معرفی شد.
سروش از سه کتاب در حوزه اسلام و مسیحیت رونمایی کرد

به گزارش خبرنگار لیزنا، مراسم رونمایی از سه کتاب در حوزه اسلام و مسیحیت با عناوین «محبت الهی» نوشته الهام غزازانی، «انتخاب، اسلام و مسیحیت» نوشته احمد دیدارت و ترجمه فاطمه فضائلی و احمد فضائلی و «عیسی(ع) و اخلاق» نوشته محمدرضا زیبائی‌نژاد با حضور نویسندگان کتاب و حجت الاسلام نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب روز سه‌شنبه، ۱۴ دی‌ماه در انتشارات سروش برگزارشد.

در ابتدا مجید بلالی، مدیر عامل انتشارات سروش از مولفین و نویسندگان تشکر نمود و اشاره به گزارشی در خبرگزاری فرانسه کرد که در آن ایران امن‌ترین کشور خاورمیانه برای زندگی مسیحیان معرفی شده است.

سپس حجت‌الاسلام نواب در سخنانی در مورد کتاب عیسی(ع) و اخلاق گفت: حجت‌الاسلام زیبائی‌نژاد از روحانیون فعال حوزه علمیه قم هستند و همواره کارها و فعالیت‌های جدیدی را پیگیری می‌کنند؛ این کتاب نیز حرف‌های جدیدی دارد و به نزدیکی ادیان اشاره می‌کند و از قول ائمه معصومین(ع) احادیثی را در مورد حضرت مسیح(ع) بیان کرده است.

وی در ادامه به کتاب «محبت الهی» پرداخت و گفت: این اثر که توسط خانم قزازانی گردآوری شده است، کار با ارزشی است؛ در این شرایط که اسلام به عنوان دین خون و خونریزی و شمشیر در حال معرفی شدن است، نویسنده در این کتاب از محبت در ادیان الهی سخن به میان می‌آورد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در مورد کتاب «انتخاب، اسلام و مسیحیت» اظهار کرد: احمد دیدارت اهل هند بوده و در کودکی با خانواده خود به آفریقای جنوبی مهاجرت کرده است؛ وی به‌شدت با عقاید فراماسونی مخالف بود و با فریب دادن افراد ساده و تغییر دین آن‌ها مبارزه می‌کرد؛ کتاب‌های او در این زمینه بسیار موثر هستند. کتاب «انتخاب، اسلام و مسیحیت» نیز از این دست فعالیت‌های نویسنده به حساب می‌آید. مترجمان این کتاب، احمد و فاطمه فضائلی کار با ارزشی کرده‌اند.

در ادامه احمد فضائلی، مترجم کتاب «انتخاب، اسلام و مسیحیت» در مورد نویسنده این کتاب گفت: احمد دیدارت همواره در کتاب‌های خود به تحریفات واضح در کتب الهی اشاره کرده است؛ در واقع ما می‌توانیم با کمک این کتاب برای خواندن کتب الهی اقدام کنیم و کتاب‌های احمد دیدارت را مرجعی قرار دهیم تا گمراه نشویم.

فاطمه فضائلی در مورد چگونگی ایجاد ایده ترجمه این کتاب گفت: برای یکی از تحقیقات کلاس قرآن دانشگاه تصمیم گرفتم تا چند صفحه اول این کتاب را ترجمه کنم؛ وقتی تحقیق را ارائه دادم با استقبال خوب استاد و دانشجویان مواجه شدم و فهمیدم که چقدر اطلاعات جامعه ما در رابطه با ادیان الهی پائین است. این موضوع انگیزه من برای ترجمه کامل این کتاب شد.

 در پایان الهام قزازانی نویسنده کتاب «محبت الهی» در مورد نگارش این کتاب گفت: قصد داشتم تا بدون غرض و به دور از اعتقادات شخصی خود این کتاب را جمع‌آوری کنم و عشق خدا به انسان و عشق انسان به خدا مورد تاکید من در این کتاب بوده است.

در پایان این مراسم از این سه عنوان کتاب «محبت الهی»، «انتخاب، اسلام و مسیحیت» و «عیسی(ع) و اخلاق» رونمایی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: