کد خبر: 27250
تاریخ انتشار: یکشنبه, 17 بهمن 1395 - 09:24

داخلی

»

اخبار کتاب

با حضور داستان‌نویسان برجسته افغانستان و ایران

گرامی‌داشت روز جهانی داستان کوتاه برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
داستان‌نویسان برجسته افغانستان و ایران امسال در کنار هم از «روز جهانی داستان کوتاه» را در تهران تجلیل می‌کنند.
گرامی‌داشت روز جهانی داستان کوتاه برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام  روابط عمومی خانه ادبیات افغانستان، خانه ادبیات افغانستان نیم‌دهه است که بزرگ‌داشت روز جهانی داستان کوتاه را در کابل، تهران و اصفهان برگزار می‌کند.

این بار، بزرگ‌داشت روز جهانی داستان کوتاه در تهران با حضور داستان‌نویسان دو کشور افغانستان و ایران برگزار می‌شود و در آن، داستان‌نویسان جوان افغانستانی و ایرانی داستان می‌خوانند.

هم‌چنین محمداعظم ره‌نورد زریاب، حسین فخری و جواد جزینی از نویسندگان برجسته افغانستان و ایران درباره تحولات ادبیات داستانی در دو سرزمین سخن می‌گویند.

زریاب و فخری، هر دو از پیش‌کسوتان ادبیات داستانی در افغانستان به شمار می‌روند که سال‌هاست در عرصه داستان‌نویسی قلم می‌زنند.

«چار گرد قَلا گشتم» نوشته زریاب و «خروسان باغ بابر» اثر فخری در سال جاری، برنده جایزه ادبی «جلال آل احمد» در ایران شدند. «چار گرد قَلا گشتم» را انتشارات تاک و «خروسان باغ بابر» را خانه ادبیات افغانستان منتشر کرده‌اند.

این همایش از ساعت 15 تا  روز18 پنج‌شنبه، 21 بهمن در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری تهران واقع در خیابان سمیه، روبه‌روی دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود.

شرکت در این جلسه برای همه علاقمندان به فرهنگ مشترک افغانستان و ایران آزاد است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: