کد خبر: 28904
تاریخ انتشار: شنبه, 27 خرداد 1396 - 08:53

داخلی

»

اخبار کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

بودجه قرآنی دو برابر می شود

منبع : لیزنا
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه حوزه قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تصویب مجلس شورای اسلامی دو برابر می شود.
بودجه قرآنی دو برابر می شود

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز جمعه 26 خرداد ماه، در آیین پایانی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای حضرت امام خمینی (ره) با اعلام این خبر و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) افزود: امیدوارم در این شب ها به پاس خون شهید محراب در توسعه فرهنگ قرآن و عترت گام های بیشتر و اساسی برداریم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم با کمک همه نهادهای فرهنگی اعم از نهادهای دینی، حوزه های علمیه، نهادهای مردمی، موسسات قرآنی که بیش از ٥ هزار از آن ها فعال هستند، آستان قدس رضوی، شهرداری ها و ... برای رسیدن به توسعه مسیر قرآنی قدم برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: راه نجات کشور از آسیب های اجتماعی گسترش فرهنگ قرآن و عترت است. اگر می خواهیم جامعه ای مناسب، اخلاق مدار و با فضیلت داشته باشیم باید از چشمه های پر فیض قرآن و عترت بنوشیم.

صالحی امیری گفت: قرآن کریم اقیانوسی است که همه می توانند از آن سیراب شوند. راه نجات از خشونت، جنایات و ترور و ... بازگشت به فرهنگ قرآنی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: راه عبور از فریب، شایعه، افترا و ... نهج البلاغه است. تقارن روز شهادت امیرالمومنین(ع) و آیین پایانی نمایشگاه قرآن معنای وثیق دارد که قرآن و عترت برای همیشه تاریخ به هم وابسته اند.

وی گفت: قرآن نور است و وقتی در انوار قرآن قرار می گیریم از ظلمت فاصله می گیریم. نمایشگاه قرآن هم برای نظام و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتخار است.

صالحی امیری افزود: بر این باوریم که باید روح و گفتمان قرآنی در سبک زندگی ایرانی اسلامی جاری و ساری باشد و نگاهی همه جانبه نگر، برنامه ریزی شده و بلند نگر در این زمینه داشت.

وی ادامه داد: امروز بابد در مهدکودک ها و دبستان ها در حوزه قرآن و عترت سرمایه گذاری کنیم. برای اینکه به مطالبات مردم پاسخگو باشیم باید مسیر خود را با مسیر قرآن و عترت انطباق دهیم.

صالحی امیری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می داند همه ظرفیت های خود را در جهت توسعه فرهنگ قرآنی بسیج کند.

وی تصریح کرد: در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی وحدت گفتمانی وجود دارد و هیچ کس در این سرزمین مخالف با گسترش این فرهنگ نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آسیب های اجتماعی در نتیجه بی توجهی به گسترش فرهنگ قرآنی است. امسال در نمایشگاه توجه به فضای مجازی، کودک و نوجوان و حوزه های هنری محسوس بود.

وی افزود: فضای مجازی فرصت بزرگی برای توسعه فرهنگ قرآنی است و نباید از آن غافل ماند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رسانه ها نقش مهمی در انتقال پیام قرآن و عترت در جهان دارند.

صالحی امیری گفت: سال آینده باید امور اجرایی نمایشگاه قرآن را نیز مانند نمایشگاه کتاب به صنوف مرتبط واگذار کرد. و سیاستگذاری بر عهده وزارتخانه و معاونت قرآن و عترت باشد.

 

وی افزود: توسعه فرهنگ قرآن و عترت باید به باور تبدیل شود و مردم از عمق جان احساس نیاز به قرآن داشته باشند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: