کد خبر: 36254
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 مرداد 1397 - 14:44

داخلی

»

اخبار کتاب

نهمین شماره فصلنامه «نسیم شرق» در ارزروم ترکیه منتشر شد

منبع : لیزنا
نهمین شماره فصلنامه علمی و پژوهشی مطالعات ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی «نسیم شرق» با همکاری وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه منتشر شد.
نهمین شماره فصلنامه «نسیم شرق» در ارزروم ترکیه منتشر شد

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نهمین شماره فصلنامه علمی و پژوهشی مطالعات ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی «نسیم شرق» در 268 صفحه و به سه زبان فارسی، ترکی و انگلیسی با همکاری وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه و به همت کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آتاتورک منتشر شد.

در این شماره از فصلنامه مقالاتی با عناوین بررسی فرهنگ‌نامه‌ای رمان مائی و سیاه، عنصر شمع در استعاره‌های شعری خواجوی کرمایی، مفاهیم رمزی تمثیلی و نمادین پرندگان در رباعیات و قصاید عطار، اشعار فارسی مایلی در مدح شیخ‌الاسلام فیض‌الله افندی و ارتباط  بین زبان فارسی و زبان زازایی بر اساس فهرست موریس سوادش آمده است.

رساله الطیر احمد غزالی و معرفی کتاب‌های ترجمه شده از سوی اساتید زبان و ادبیات فارسی ترکیه، (نامه‌های ایرانی مونتسکیو، تذکره مجالس النفایس علیشیر نوایی، بوستان و گلستان سعدی، لیلی و مجنون نظامی گنجوی، دیوان حافظ و شعر ایران از مشروطیت تا جمهوریت) از دیگر مقالات این فصلنامه به شمار می‌رود.

این مجله در لیست مجلات (İSİ) و توبیتاک (Dergıpark) قرار داشته و پژوهش‌ها و تحقیقات علمی معتبر در زمینه زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی را منتشر می‌کند.

 

نعمت ییلدیریم، مدیر گروه بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آتاتورک مدیرمسئول فصلنامه و بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آتاتورک ارزروم صاحب امتیاز فصلنامه پژوهشی نسیم شرق است. از جمله اهداف این فصلنامه، معرفی و شناساندن فرهنگ، تاریخ، تمدن و هنر ایران اسلامی، آشنایی با پژوهش‌های جدید در گستره ایران‌شناسی و زبان و ادب فارسی و انتشار آنها، گفت‌وگو و تبادل نظر در عرصه‌های پژوهشی ایران‌شناسی و زبان و ادب فارسی، تشویق دانشجویان و پژوهشگران جوان به گسترش و ژرف‌اندیشی در پژوهش‌های علمی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: