کد خبر: 21998
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 آذر 1394 - 20:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

آموزش و پرورش بنیان بهبود آسیب های اجتماعی

   رییس کتابخانه ملی تقویت پایه های آموزش و پرورش برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی را مهم تلقی کرد.
آموزش و پرورش بنیان بهبود آسیب های اجتماعی

 

به گزارش خبرنگار لیزنا ، مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان اسناد و کتابخانه های ملی با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و سیدرضا صالحی امیری، رئیس کابخانه ملی امروز در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

 

طی این مراسم علی اصغر فانی با بیان اینکه این تفاهم نامه می تواند در زمینه فرهنگی و پژوهشی به آموزش و پرورش کمک کند گفت: امیدواریم این تفاهم نامه به دستگاه آموزش و پرورش کمک کند  و  امیدواریم تفاهم نامه امروز زمینه مناسبی را برای ترویج کتاب و کتابخوانی و تقویت انشاء که از تاکیدات رئیس جمهور محترم در آغاز سال تحصیلی 94-93 بوده فراهم کند و به ارتقای سطح آموزشی، پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بینجامد.

 

سیدرضا صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی نیز در این مراسم بیان کرد: اگر قرار بر این است که جامعه ای مبتنی بر شاخص های هم نوایی و همدردی داشته باشیم تنها راه آن تقویت ریشه های آموزش و پرورش است و وظیفه ذاتی و مسئولیت اجتماعی از جمله وظایفی است که به این مهم کمک می کند.

 

وی در ادامه افزود: باید مدیریت ستاد اجتماعی قبل از هر دستگاه دیگر در آموزش و پرورش شکل گیرد و برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی باید ستاد مدیریت و پیشگیری در متون درسی و حوزه های آموزشی قرار گیرد.

 

صالحی امیری با اشاره به اینکه افراد در سطح کلی با ید با مدرسه مانوس شوند تا در ک بیشتری از آن داشته باشند ، تصریح کرد: همه نظام باید به غیر از وظایف خود به کمک آموزش و پرورش بیایند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم مفاد تفاهم نامه در جمع حاضر قرائت شد.

برچسب ها :
داریوش صالحی نژاد
|
Iran
|
1394/09/09 - 20:14
0
0
باسلام واحترام کتابخانه آموزشگاهی باتوجه به جایگاه ونقش آن ،پایه واساس کتابخانه دانشکده ای ودانشگاهی درآینده ومکمل کتابخانه های عمومی محسوب می شود؛بطوریکه زمانی که دانش آموزان به دوره دانشگاه می رسند تمایل دارند برای تکمیل تکالیف درسی وهمچنین هماننددوره ابتدایی ودبیرستان برای مطالعه خلاق ازکتابخانه ازکتابخانه دانشکده یادانشگاه خوداستفاده کنند.کتابدار کتابخانه عمومی
کاظم حافظیان رضوی
|
Germany
|
1394/09/04 - 10:56
0
1
آموزش و پرورش باید حمایت خانواده هارا از کتابخانه مدارس جدی بگیرد و از آن ها استقبال کند . این را تجربه 14 سال حضور به عنوان کتابدار مدارس 4 مدرسه فرزندانم بهمرا ه همسر و دیگر خانواده ها عرض می کنم.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: