کد خبر: 22554
تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 دی 1394 - 14:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جلسات نقد کتاب در شهرستان زیرکوه

جلسات نقد کتاب در دو کتابخانه عمومی «شهدای غزه زهان» و «علاء الدین محمد آبیزی» شهرستان زیرکوه برگزار شد.
برگزاری جلسات نقد کتاب در شهرستان زیرکوه

 

به گزارش لیزنا، کتاب های «کربلا مبارزه با پوچی ها» و «کوچکترین سرباز عاشورا» در کتابخانه های عمومی شهرستان زیرکوه نقد و بررسی شدند.

 

کتاب «کربلا مبارزه با پوچی ها»، نوشته اصغر طاهر زاده از انتشارات لب المیزان با موضوع واقعه کربلا در کتابخانه «شهدای غزه زهان» مورد نقد و بررسی قرار گرفت. کتاب حاضر مجموعه ای از سخنرانی های استاد اصغر طاهرزاده است. فضای سخنرانی و حالت حضوری آن به گونه ایست که خواننده خود را در صحنه کربلا و در کنار امام حسین (ع) و سایر یاران ایشان احساس می کند. این کتاب، صرفاً به واقعه کربلا نپرداخته، بلکه ریشه ها و نتایج و نگرش تحلیلی به واقعه کربلا را بررسی کرده است. کتاب «کربلا مبازرزه با پوچی ها» کربلا و شخصیت هایی که در آن حضور داشتند را به درستی تحلیل می کند و در نهایت نتیجه گیری می کند که چطور از کربلا درس بگیریم و آن را در جامعه امروزی خود پیاده کنیم.

 

کتاب «کوچکترین سرباز عاشورا»، نوشته افسانه موسوی گرمارودی از انتشارات زیتون است که در کتابخانه «علاءالدین محمد آبیزی» مورد نقد و بررسی قرار گرفت. این کتاب  در سال 1386 و در 12 صفحه به چاپ رسیده است. در این کتاب مصور و رنگی که برای گروه سنی «ب» و «ج» به چاپ رسیده است، واقعه کربلا و شهادت حضرت علی اصغر (ع) از زبان خود آن حضرت بازگو می شود. همچنین صحبت های آن حضرت با کودکان در مورد تشنگی در صحرای کربلا و ساقی شدن حضرت عباس (ع)، عموی بزرگوارشان نیز در این کتاب آمده است. حضرت علی اصغر (ع) با بچه ها از بهشت و آب روان و گوارایی که در آنجا روان است، سخن می گوید.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: