کد خبر: 24576
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 خرداد 1395 - 12:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با هدف تبلیغات و معرفی منابع جشنواره رضوی 

حضور اداره کل کتابخانه‌های استان تهران در نمایشگاه قرآن

منبع : لیزنا
اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران به منظور انجام تبلیغات و معرفی منابع جشنواره رضوی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن شرکت کرد.
حضور اداره کل کتابخانه‌های استان تهران در نمایشگاه قرآن

 

به گزارش لیزنا، این اقدام با هدف تبیین ،معرفی، در دسترس بودن منابع مسابقه و اطلاع رسانی مناسب شرایط شرکت در مسابقه بزرگ جشنواره رضوی برای عموم افراد جامعه صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش امسال برای اولین بار اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران با در اختیار داشتن دو غرفه در نمایشگاه بین المللی قرآن حضور دارد و کتابداران و کارکنان با حضور فعال در غرفه اداره کل کتابخانه ها ضمن راه اندازی آن به معرفی و تبلیغ جشنواره رضوی و اهداف آن می پردازند.

گفتنی است یکی از ویژه برنامه های اداره کل قصه گویی کتاب کودکان و جمع خوانی کتاب نوجوان جشنواره رضوی است و کتابداران با پاسخگویی به مراجعه کنندگان به تشویق و هدایت آنان برای شرکت در مسابقه می پردازند.

علاقمندان جهت شرکت در مسابقه بزرگ جشنواره رضوی می توانند همه روزه با حضور در غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی ؛کتاب‌های «دوست مهربان کبوترها» نوشته مجید محمدی (ویژه کودکان 11 سال)، «اعترافات غلامان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی (ویژه نوجوانان تا 17سال) و «امام علی بن موسی‌الرضا(ع)» نوشته بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌ رضوی (جوانان و بزرگسالان) را خریداری و ضمن شرکت در مسابقه مکتوب از جوایز ویژه آن برخوردار شوند.

گفتنی است در مراسم اختتامیه جشنواره که همزمان با دهه کرامت می باشد به برگزیدگان علاوه بر لوح‌سپاس و تندیس جشنواره، هدایایی نیز به این شرح اهداء می‌شود: «313 جایزه یک میلیون ریالی برای 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی جشنواره؛ 8 جایزه ویژه برای 8 خانواده شامل: مبلغ 5 میلیون ریال برای خانواده اول و دوم دونفره، 7 میلیون و پانصد هزار ریال برای خانواده اول سه نفره، 10 میلیون ریال برای خانواده اول چهارنفره، 15 میلیون ریال برای خانواده اول پنج نفره و همچنین 5 میلیون ریال برای خانواده دوم سه نفره، 7 میلیون و پانصد هزار ریال برای خانواده دوم چهار نفره و 10 میلیون ریال برای خانواده دوم پنج نفره»

همچنین «امکان عضویت نیم بها در کتابخانه های عمومی شهر تهران برای بازدیدکنندگان » در این غرفه فراهم شده است .

اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران همه روزه از ساعت 17 الی 23:30 با دو غرفه یکی در سالن فرهنگی مصلی و دیگری در ضلع جنوبی حیاط اصلی مصلی پذیرای همه دانش آموزان، دانشجویان، اعضای کتابخانه های عمومی کشور  و عموم مردم در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن است .

گفتنی است ، جشنواره کتابخوانی رضوی هر ساله به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و هم‌زمان با دهه کرامت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی است؛ مسابقه کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: