کد خبر: 25567
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 آبان 1395 - 15:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در کتابخانه استاد احمدی کلاس آموزش روش های تحقیق برگزارشد

منبع : لیزنا
کلاس آموزش روش های تحقیق و پژوهش با حضور جمعی از دانش آموزان، روز یکشنبه دوم آبان ماه در کتابخانه عمومی استاد احمدی بیرجندی شهر اسدیه شهرستان درمیان، خراسان جنوبی، برگزار شد.
در کتابخانه استاد احمدی کلاس آموزش روش های تحقیق برگزارشد

 

 به گزارش لیزنا، مدرس این کلاس، یکی از معلمان مدارس درمیان گفت: هدف از برگزاری این کلاس، بیان اهمیت مطالعه و تحقیق و آموزش مهارت گردآوری اطلاعات بود.

وی آشنایی با واژه های تحقیق و پژوهش، بیان مسأله، فرضیه و نظریه، ویژگی های محقق و تحقیق خوب و انواع تحقیق علمی، شناسایی اهداف انواع تحقیق و توضیح انواع روش تحقیق را از مباحث شده در این کلاس عنوان کرد.

 

وی افزود: آشنایی با منابع ایجاد مسأله تحقیق از جمله آثار مکتوب، مشورت با افراد صاحب نظر، شناساندن راه های محدود کردن موضوع، روش های دستیابی به منابع تحقیق به طور نمونه: کتاب شناسی ها، نمایه ها، مجموعه مقالات و ...از دیگر مباحث ارائه شده در کلاس آموزش روش های تحقیق و پژوهش بود.

وی درباره دیگر موضوعات مطرح شده در کلاس مذکور گفت: روش های گردآوری اطلاعات از طریق مشاهده، مصاحبه، کتابخانه ای و...، روش تحقیق کتابخانه ای، شناساندن راههای مفیدتر کردن مطالعه و سیر مطالعاتی، شناساندن فیش و برگه های ثبت یادداشت، نگارش طرح تحقیق و چرایی تدوین آن، شناسایی اهمیت و ضرورت پژوهش، فایده پژوهش، اهداف پژوهش و شناسایی پیشینه پژوهش، مطالعه کتابها و مقاله ها در آن رابطه از دیگر مباحث ارائه شده در این دوره آموزشی بود.

احمدرضا احمدی میرقائد
|
United States
|
1401/10/03 - 11:27
0
0
کلاسهای بسیار خوب و آموزنده ای است. آرزوی موفقیت و سلامتی برای این استاد فرزانه را دارم.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: