کد خبر: 25997
تاریخ انتشار: جمعه, 28 آبان 1395 - 17:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد

ششمین کتابخانه روستایی تفت به بهره‌برداری رسید

منبع : لیزنا
در مراسمی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، فرماندار تفت و جمعی از مردم و مسئولان محلی، ششمین کتابخانه روستایی شهرستان تفت صبح پنجشنبه 27 آبان در روستای نصرآباد از توابع این شهرستان، افتتاح شد.
ششمین کتابخانه روستایی  تفت به بهره‌برداری رسید

 

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های استان در این مراسم با تشکر از فرماندار تفت، بخشدار مرکزی شهرستان، دهیاری روستای نصرآباد و رئیس و کارکنان کتابخانه‌های عمومی تفت به دلیل مساعدت و پیگیری برای تجهیز کتابخانه روستای نصرآباد، گفت: با بهره‌برداری از ساختمان این کتابخانه، تعداد کتابخانه‌های روستایی تفت به 6 باب رسید که از لحاظ تعداد کتابخانه روستایی، شهرستان تفت در جایگاه نخست استان قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه زحمات زیادی برای برپایی این مکان فرهنگی در روستای نصرآباد کشیده شده است، ابراز امیدواری کرد با حضور و حمایت مردم، کتابخانه کوثر نصرآباد به یکی از پویاترین و پررونق‌ترین کتابخانه‌های روستایی استان تبدیل شود.

دوست فاطمی‌ها افزود: این کتابخانه‌ می‌تواند مرکزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف در روستا باشد.

محمود زارع، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی تفت نیز در این مراسم از همه مسئولان و دست‌اندرکاران استانی و محلی که در برپایی کتابخانه کوثر نصرآباد نقش داشته‌اند قدردانی کرد و گفت: این کتابخانه در نقطه مرکزی روستای نصرآباد و در کنار مسجد بنا شده و با توجه به بافت فرهنگی روستا، می‌تواند به یکی از بهترین کتابخانه‌های استان بدل شود.

وی اظهار داشت: در طی سه سال اخیر 3 باب کتابخانه جدید به تعداد کتابخانه‌های شهرستان افزوده شد و امیدواریم بتوانیم روستاهای دیگر شهرستان را نیز به کتابخانه مجهز کنیم.

 

در پایان این مراسم، از تلاش‌های بخشدار مرکزی تفت و دهیار روستای نصرآباد به دلیل تلاش برای راه‌اندازی کتابخانه کوثر قدردانی شد.

گفتنی است، کتابخانه عمومی کوثر نصرآباد در فضایی به وسعت 110 مترمربع و به همت بخشداری مرکزی تفت و دهیاری روستای نصرآباد تجهیز شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مبلغ 600 میلیون ریال برای بازسازی و تجهیز این کتابخانه هزینه شده و هم‌اکنون نیز بیش از یک هزار و 500 جلد کتاب در این کتابخانه موجود است.

 

با بهره‌برداری از کتابخانه کوثر نصرآباد، تعداد کتابخانه شهری و روستایی شهرستان تفت به 10 باب رسید.

میثم جوان بخت
|
Iran
|
1395/09/01 - 07:44
0
0
خدا قوت خانم دوست فاطمه ها
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: