کد خبر: 26011
تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 آذر 1395 - 09:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

به مناسبت هفته کتاب

چهاردهمین نشست کتابخوان کودک و نوجوان شهرستان قدس برگزارشد

منبع : لیزنا
چهاردهمین نشست کتابخوان کودک و نوجوان در هفته کتاب و ترویج گفتمان کتاب‌خوانی، شهرستان قدس،استان تهران، برگزار شد.
چهاردهمین نشست کتابخوان کودک و نوجوان شهرستان قدس برگزارشد

به گزارش لیزنا، به همت سمیه اشتری کتابدار کودک کتابخانه مرکزی شهرستان قدس چهاردهمین نشست کتاب‌خوان کودک و نوجوان در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان قدس برگزار شد.

عالیه یوسفی سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قدس با اعلام این خبر گفت:در راستای هفته کتاب و ترویج گفتمان کتاب‌خوانی چهاردهمین نشست کتاب‌خوان کودک و نوجوان به همت سمیه اشتری کتاب‌دار کودک کتابخانه مرکزی شهرستان قدس در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مریم نوری رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان و تعدادی از اعضای کانون برگزار شد.

وی افزود: در این نشست چهار نفر از اعضای کتابخانه مرکزی شهرستان کتاب‌های خوانده شده خود را به صورت نمایش عروسکی و خلاق با اعضای کانون به اشتراک گذاشتند.

 

کتاب «منابع انرژی» نوشته «استیو پارکر» ارائه توسط مهدی قهرمانی

در این مجموعه پنج جلدی، متن و عکس‌های مستند دست به دست هم داده اند تا ما را با گذشته و آینده منابع انرژی آشنا کنند و از حقایق باورنکردنی و رازهای بی‌شمار این سرچشمه‌های شگفت‌انگیز حیات پرده بردارند.


کتاب «من و جونور» نوشته «الویرا الیندو» ارائه توسط نادیا خانعلی پور

داستانی دیگر از ماجراهای مانولیتوی عینکی و برادرش ــ جونور ــ مامان سرش شلوغ است و نمی‌داند با آنها چکار کند. همسایة آنها لوئیزا هم حضور دارد که بچه‌ها پیش او می‌خوابند. لوئیزا غذاهای سالمی به مانولیتو و برادرش می‌دهد و لباس‌های تمیزی بر تن آنها می‌کند. در این هنگام جونور آنها را در دردسر عجیبی می‌اندازد. او فکرهای بکری در کله‌اش دارد و....


کتاب «دیگر کسی نمانده است» نوشته «فریبا کلهر» ارائه توسط زینب سطوت

این کتاب از مجموعه کتاب قصه های عاشورایی است و شامل 10 داستان عاشورایی است. در هر داستان، به زندگی یکی از یاران امام حسین پرداخته است و داستان اتفاقاتی که برای امام حسین (ع) و خانواده و یاران باوفایشان افتاد را بیان می کند.


کتاب «به سوی شهر فراموشی» نوشته «فریبا کلهر» ارائه توسط احسان سعیدی

این کتاب اولين سری از مجموعه “ قصه های عاشورایی“ است که در آن امام حسين (ع) با عنوان «مرد آزاد» و «مسلم بن عقيل» با عنوان «نماینده مردآزاد» به بچه ها معرفی می شوند. قصه شهر فراموشی به روایت «فریبا کلهر» از نویسندگان گروه کودک و نوجوان تنظيم شده است و قصه آن با توضيح ظلم و ستم یزید با عنوان«حاکم بدرد نخور» و نامه نوشتن مردم کوفه برای امام حسين(ع) آغاز و در نهایت به پایبند نماندن مردم آن شهر به دعوت خود از مرد آزاد و به شهادت رساندن نماینده وی (مسلم بن عقيل) ختم می شود. تصویرگر این کتاب «حسام الدین طباطبایی» است و توانسته با ترسيم تصاویری ناب از شخصيت های قصه٬ درک معنایی بهتری را برای کودکان ایجاد کنند.


کتاب «دخترک موفرفری» نوشته «مجید راستی» ارائه توسط ملیسا یزدانی

این کتاب قصه دختری به نام موفرفری است. این دختر کوچولو آن قدر موهایش را شانه نکرد که مثل جنگل شد. موهای به هم پیچ خورده دخترک باعث شد که روزی دو تا پرنده موهای او را با جنگل اشتباه گرفته و در آن لانه کنند. روز بعد هم دو تا قورباغه روی سر دخترک نشسته و از این ور به آن ور می پریدند و کلی سر و صدا می کردند. دخترک خیلی از این موضوع ناراحت بود اما کاری نمی توانست بکند تا اینکه یک پرنده زیبا به نام شانه به سر که داشت از آنجا عبور می‌کرد با موهای مو فرفری برخورد کرد و تصمیم گرفت که مشکل این دخترک زیبا را حل کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: