کد خبر: 26019
تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 آذر 1395 - 11:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سرپرست فرمانداری خوسف مطرح کرد:

امسال کتابخانه‌های عمومی خوسف اعتبار ندارند

منبع : لیزنا
هیچ رقمی از اعتبار امسال کتابخانه‌های عمومی خوسف محقق نشده است.
امسال کتابخانه‌های عمومی خوسف اعتبار ندارند

به گزارش لیزنا، بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، سرپرست فرمانداری خوسف تصریح کرد: هر چند که 90 میلیون تومان اعتبار در سال 95 برای کتابخانه‌های عمومی این منطقه اختصاص یافته است؛ اما هنوز هیچ رقمی از اعتبارات امسال کتابخانه‌های عمومی محقق نشده است.

فاطمی گفت: از این میزان 50 میلیون تومان از محل اعتبارات ماده 180 است که در  صورت تخصیص، عملیات عمرانی کتابخانه عمومی ماژان شروع می شود. زمین مورد نیاز  برای این کار آماده است؛ اما احداث بنا نیاز به تحقق اعتبار دارد.

وی پرونده اعتباری کتابخانه‌های عمومی خوسف در این چند سال را تشریح کرد و توضیح داد: 7 میلیون و 300 هزار تومان از 39میلیون تومان اعتبار تملک‌دارایی های سرمایه‌ای در سال 92 تخصیص یافت. سال بعد 25 میلیون تومان به این حوزه اختصاص یافت؛ اما 21میلیون و 3300 هزار تومان محقق شد.

به گفته وی سال گذشته هم کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوسف 31 میلیون تومان اعتبار تملک‌دارایی سرمایه‌ای داشت که 31 میلیون و 500 هزار تومان تخصیص یافت؛ اما 40 میلیون تومان اعتبار امسال و 50 میلیون تومان از محل ماده 180 برای امسال هنوز تخصیص نیافته است.

وی با اشاره به کمبود فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان توضیح داد: کتابخانه موجود 10 سال قبل و بر اساس شرایط وقت احداث شده است. با توجه به ارتقای منطقه و افزایش جمعیت فضای موجود شرایط مطلوبی ندارد؛ البته با اعتبارات موجود، نمی‌توان کار چندانی انجام داد. کتابخانه عمومی دکتر غلامحسین شکوهی خوسف، در حال توسعه است؛ اما به دلیل مجاورت با قلعه، امکان توسعه زیادی ندارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: