کد خبر: 26173
تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 آذر 1395 - 11:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بخش فرهنگی کتابخانه عمومی اهل بیت آستانه اشرفیه افتتاح شد

منبع : لیزنا
با اتمام طرح توسعه کتابخانه عمومی اهل بیت آستانه اشرفیه، بخش فرهنگی این کتابخانه، با افزوده شدن ۸۸ مترمربع به مساحت آن، به بهره برداری رسید.
بخش فرهنگی کتابخانه عمومی اهل بیت آستانه اشرفیه افتتاح شد

 به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، بخش فرهنگی کتابخانه اهل بیت (ع) آستانه‌اشرفیه روز شنبه 13 آذر و با حضور زهرا بدن آرا، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ رحیم حیدری، فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه؛ رقیه زرگری، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان؛ شهردار، مسئولین و نماینده بنیاد علمی آموزشی قلمچی و اصحاب رسانه افتتاح شد.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در مراسم افتتاح بخش فرهنگی کتابخانه اهل‌بیت (ع) آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه وجود کتابخانه‌های متعدد نشانه بالندگی و رشد فرهنگی آن شهرستان است، آموزش و ایجاد اوقات فراغت را از وظایف کتابخانه‌ها عنوان کرد.

زهرا بدن‌آرا افزود: برای گسترش برنامه‌های فرهنگی، ازجمله برنامه‌های بخش کودک و نوجوان و نقد ادبی و همچنین با توجه به مشکلات اعضای کتابخانه در هنگام مطالعه، نیاز به گسترش فضای کتابخانه‌ احساس شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه و تجهیز کتابخانه‌ی اهل‌بیت (ع) از سال ۹۳ آغازشده بود،گفت: با هزینه‌ی ۱ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال، ۸۸ مترمربع به مساحت این مجموعه افزوده‌شده است.

به گفته وی بنیاد قلم چی مبلغ ۸۲۰ میلیون ریال از هزینه را توسعه و تجهیز این کتابخانه را تقبل کرده و تاکنون بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون ریال تجهیزات به این کتابخانه افزوده‌شده است.

فرماندار آستانه‌اشرفیه مأنوس بودن آحاد جامعه با کتاب و کتابخانه را به‌عنوان کم‌هزینه‌ترین و پرفایده‌ترین کار فرهنگی، حائز اهمیت برشمرد.

رحیم حیدری گلرودباری افزود: کتابخانه‌ها به دلیل دارا بودن منابع متعدد می‌توانند موضوعات تحقیقاتی و پژوهشی را در اختیار محققان قرار دهند.

سرپرست اداره کتابخانه‌ عمومی آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه کتابخانه‌ اهل‌بیت (ع) در سال ۱۳۸۱ آغاز به کار کرد گفت: این کتابخانه در زمینی به مساحت ۱۹۵۰ مترمربع با ۶۷۰ مترمربع زیربنا در زمان حیات آیت‌الله امینیان احداث‌ شد که با افزوده شدن ۸۸ مترمربع فضای فیزیکی به ۷۵۰ مترمربع گسترش پیدا کرد.

به گفته رقیه زرگری این شهرستان ۴ کتابخانه عمومی دارد و کتابخانه اهل‌بیت (ع) نیز دارای ۳۳ هزار جلد کتاب و همچنین امکانات اینترنتی برای استفاده اعضا است.

 

همچنین پس از این مراسم، بخش کودک کتابخانه امام علی (ع) نیز افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: