کد خبر: 26327
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 آذر 1395 - 09:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معرفی حدود 3 هزار کتاب در 495 نشست کتاب‌خوان در استان خراسان رضوی

منبع : لیزنا
معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از ارائه 2 هزار و 994 کتاب در 495 نشست کتاب‌خوان برگزار شده در کتابخانه‌های عمومی استان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه خبر داد.
معرفی حدود 3 هزار کتاب در 495 نشست کتاب‌خوان در استان خراسان رضوی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان 495 نشست کتاب خوان کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای در کتابخانه‌های عمومی و مدارس استان برگزار شده است.

هادی حافظی ادامه داد: در این نشست‌ها 2 هزار و 994 نفر کتاب‌های مورد علاقه و خوانده شده خود را به دیگر دوستداران کتاب و کتابخوانی معرفی کردند. از این تعداد 487 نشست در کتابخانه‌های استان و 8 نشست به صورت مدرسه‌ای در آبان ماه با مشارکت مدارس برگزار شده است.

به گفته وی در  هر نشست از سلسله جلسات کتاب‌خوانی5 تا 6 نفر کتاب مورد علاقه خود را به دیگر شرکت‌کنند‌گان جلسه معرفی می‌کنند. این نشست‌ها به صورت کتابخانه‌ای ، مدرسه‌ای، مجازی و تخصصی برگزار می‌شود.

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ادامه با اشاره بر استقبال از این طرح توسط کتابداران استان گفت: برگزاری نشست کتاب‌خوان در کتابخانه‌ها و مدارس ضمن افزایش تنوع فعالت‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها، توانسته است زمینه‌ای جهت همکاری و تعامل بیشتر کتابخانه‌ها و مدارس باشد.

حافظی در مورد برگزاری نشست‌های تخصصی کتاب‌خوان استان گفت: در این نشست‌ها، که بیشتر در محیطهای علمی مانند دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، کتاب‌هایی با موضوعاتی خاص و در یک مبحث تخصصی از طرف کارشناسان و اساتید ارائه می‌شود. در سال جاری نشست‌های زبان و ادبیات فارسی همزمان با سالروز بزرگداشت فردوسی و نشست ویژه فرهنگ رضوی در ایام میلاد امام رضا(ع) برگزارشده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: