کد خبر: 26346
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 25 آذر 1395 - 17:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افزایش امتیاز 27 کتابخانه استان یزد در شاخص‌های کتابخانه‌ای

منبع : لیزنا
طی سه مرحله بازدید کارشناسی صورت گرفته از همه کتابخانه‌های عمومی نهادی استان یزد، از بهمن‌ماه 93 تا مهرماه سال جاری،‌ 27 کتابخانه استان بیش از 10 نمره در شاخص‌های کتابخانه‌ای نرم‌افزار مدیریتی «سپهر»، افزایش امتیاز داشته‌اند.
افزایش امتیاز 27 کتابخانه استان یزد در شاخص‌های کتابخانه‌ای

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، از ابتدای دوره مدیریت جدید کتابخانه‌های عمومی یزد، سه مرحله بازدید کارشناسی توسط کارشناسان امور کتابخانه‌ها، فرهنگی، منابع، عمران و فناوری اطلاعات از همه کتابخانه‌های استان صورت گرفت و در این بازدیدها مشکلات و نقایص هر کتابخانه استخراج شد.

براساس خروجی این بازدیدها، پیگیری برای رفع مشکلات هر کتابخانه با همکاری و تلاش رؤسای ادارات شهرستان‌ها، مسئولان و کتابداران هر شهرستان و کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان صورت گرفت که حاصل این اقدامات رشد چشمگیر نمرات 91 کتابخانه براساس شاخص‌های نرم‌افزار مدیریتی سپهر بوده است.

در بازدیدهای دور سوم کارشناسی که در بازه زمانی خرداد 95 تا مهرماه 95 صورت گرفت، بیش از 30 درصد کتابخانه‌های عمومی استان یزد با رشد بیش از 10 نمره‌ای نسبت به دور اول بازدیدها همراه بوده‌اند.

از این 27 باب کتابخانه، 4 باب در شهرستان‌های اردکان، تفت، مهریز و یزد، 3 باب در شهرستان میبد، 2 باب در شهرستان‌های ابرکوه، بهاباد و خاتم و یک باب نیز در شهرستان‌های اشکذر و بافق قرار دارد.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز با صدور لوح‌ سپاس از تلاش و همت مسئولان و کتابداران این کتابخانه‌ها تقدیر کرد.

گفتنی است، در نرم‌افزار مدیریتی «سپهر» که توسط معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تهیه شده است، شاخص‌هایی همچون وضعیت فضای فیزیکی هر کتابخانه، تجهیزات کتابخانه‌ای و رایانه‌ای، میزان رعایت دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های اداری و کتابداری و برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در هر کتابخانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و نمره کتابخانه بر اساس سه شاخص نمرات مدیریتی، کتابدار و فضای کتابخانه تعیین و اختصاص داده می‌شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: