کد خبر: 26556
تاریخ انتشار: شنبه, 11 دی 1395 - 09:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معرفی کتاب در جلسات شورای اداری استان مازندران

منبع : لیزنا
استاندار مازندران در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، با پیشنهاد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مبنی بر معرفی کتاب در ابتدای جلسات شورای اداری استان موافقت کرد.
معرفی کتاب در جلسات شورای اداری استان مازندران

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان بعد از ظهر روز  7 دی به ریاست ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در استانداری مازندران برگزار شد.

تاکید استاندار بر پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی

ربیع فلاح جلودار در این جلسه اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی که در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال‌های اخیر داشتیم، میزان پرداختی سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از  درآمد شهرداری‌ها را به وضعیت مطلوبی رساندیم و تاکید ما به اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری این است که پیگیری‌ها را تا پرداخت کامل بدهی‌ها و واریزی‌های مستمر ادامه دهد.

استاندار مازندران همچنین خواستار تشکیل جلسات منظم دستگاه‌های فرهنگی برای به سامان رسیدن وضعیت کتابخوانی بخصوص در میان کودکان و نوجوانان شد و اذعان داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید صورت بگیرد مسئله تبلیغ کتابخوانی است که شهرداران بایستی در این زمینه همکاری لازم را با اداره کل کتابخانه‌های عمومی برای تبلیغات محیطی داشته باشد.

فلاح در پایان به لزوم تخصیص کامل اعتبارات برای تکمیل 39 پروژه کتابخانه‌ای استان تاکید کرد.

افتتاح 6 پروژه کتابخانه عمومی با مشارکت بنیاد قلم چی در مازندران

آرزو ولی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در تشریح برنامه‌های صورت گرفته در این اداره کل در مدت 3 ماه گذشته، به برنامه‌ریزی و پیگیری جهت ارتقاء منزلت کتابداران در زمینه‌های اجتماعی، رفاهی و بهداشتی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این مهم با برخی از دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل ورزش و جوانان و برخی دندانپزشکی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم.

وی در توضیح دیگر برنامه‌ها گفت: تشکیل کارگروه عدالت مطالعاتی و برنامه‌ریزی برای ترویج کتابخوانی در بین اقشاری که پیش از این کمتر مورد توجه قرار می‌گرفتند از جمله کودکان کار، سالمندان و روستائیان، تولید نماهنگ «خانه دیگرم» که می‌تواند به سرود ملی کتاب از آن تعبیر کرد، انعقاد قراردادی با مرکز پیام بازرگانی صداوسیما برای تولید تیزرهای تبلیغ کتابخوانی یک دقیقه‌ای، توجه ویژه به فرزندان شهدای مدافع حرم و انتصاب فرزندان شهید بلباسی و رجایی‌فر بعنوان مشاور مدیرکل در بخش کودک کتابخانه‌ها، توجه ویژه به جانبازان گرانقدر که اسطوره‌های دفاع مقدس و کتاب های ‌ناطق ایثار و فداکاری هستند و برگزاری ویژه برنامه «یلدای حماسه» به مناسبت شب یلدا در آسایشگاه جانبازان امام علی(ع) ساری، اجرای مسابقه کتاب‌برفی همزمان با بارش شدید برف در مازندران و برگزاری 3 نشست صمیمی با کتابداران از جمله یک نشست خانوادگی در شب میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) از مهمترین این برنامه‌ها بوده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از افتتاح 6 کتابخانه عمومی در استان با مشارکت بنیاد خیریه علمی و آموزشی قلم چی طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: این کتابخانه‌ها در روستاهای عرب‌محله ساری، لمراسک گلوگاه، لزربن تنکابن، شیرکلا نور، علی‌آباد عسگرخان نوشهر هستند و طرح توسعه کتابخانه عمومی چمستان نیز افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با توافقاتی که با این بنیاد خیریه شده است، مقرر شد بخش کمک آموزشی کتاب‌های قلم‌چی در کتابخانه‌های بزرگ استان راه‌اندازی شود تا دانش‌آموزان از این بخش بهره‌مند شوند و همچنین مقرر شد طرح «کتابرانه» برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در مناطقی که به کتابخانه عمومی دسترسی ندارند با کمک این بنیاد راه‌اندازی شود.

ولی‌پور همچنین با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل سازنده با شهرداری‌ها برای آبادانی کتابخانه‌های عمومی و ترویج کتابخوانی، افزود: اختصاص برخی از بیلبوردها و استندهای تبلیغاتی شهرداری‌ها برای کتاب و کتابخوانی و ساخت المان‌های زیبای شهری می‌تواند اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه باشد.

 وی در خاتمه اظهار داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در حال تهیه و تدوین کتاب «شناخت نامه مصور نیما» زندگینامه تصویری نیما یوشیج شاعر شهیر مازندرانی است که بزودی به چاپ خواهد رسید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: