کد خبر: 26625
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 دی 1395 - 14:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های عمومی این استان خراسان جنوبی در شهرستان‌های درمیان، طبس، نهبندان و بیرجند معرفی کتاب، جمع خوانی و کلاس قصه گویی برگزار کردند.
برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، مجموعه 72 جلدی «قصه عاشورا» نوشته پرویز امینی در کتابخانه استاد احمدی بیرجندیِ اسدیه برای کودکان معرفی شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان گفت: این مجموعه، روایتی است مصور از پایمردی اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادار وی که در طول 13 سال نوشته شده و بیش از 50 مرتبه متن آن ویراستاری شده است.

رمضانی افزود: صفحه‌آرایی و نقاشی این مجموعه را نیز فرهاد جمشیدی برعهده داشته و در طول سه سال، هشتصد تصویر برای کتاب تصویرسازی کرده است.

وی ادامه داد: این مجموعۀ 72 جلدی که انتشارات وزیر آن را منتشر کرده شامل 5 دفتر است. دفتر اول مجموعۀ «قصۀ عاشورا» مربوط به خروج امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا و شهادت ایشان است. در این دفتر یک نگاه کلی به زندگی امام حسین(ع) از زمان مرگ معاویه تا زمان شهادت حضرت شده و قلم نویسنده در این بخش بر امام حسین(ع) متمرکز است.

وی افزود: در دفاتر بعدی، دومرتبه از مدینه حرکت می‌کند با این تفاوت که روایت‌ها از جانب افراد و یاران امام حسین(ع) انجام می‌شود. از کسانی که ابتدا با قافله همراه بودند تا آخرین کسی که در این حرکت وجود داشته است. دفتر آخر نیز مربوط به شهدای بنی‌هاشم است که ده جلد از کتاب را در برمی‌گیرد.

کتاب «ترانه های نوازش» سروده  مصطفی رحماندوست در کتابخانه شهید غلامی روستای هودرِ شهرستان طبس جمع خوانی شد.

به گفته رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طبس، این کتاب با حضور تعدادی از نوجوانان عضو کتابخانه عمومی شهید غلامی روستای هودر جمع‌خوانی شد.

در این شیوه از کتاب‌خوانی، با قرائت صفحاتی از کتاب توسط هریک از حاضران، علاوه بر تجربه کتاب‌خوانی گروهی از امکان بحث و تبادل نظر نیز برخوردار می شوند.

کتابخانه عمومی محتاج نهی نهبندان، برای جمعی از کودکان عضو کتابخانه کلاس قصه گویی برگزار کرد.

به گفته کتابدار این کتابخانه قصه‌گویی از کتاب «زوفی در سرزمین عجایب» نوشته منیژه عارفی و چاپ انتشارات جهان پویش و مهد علم انجام شد.

این کتاب درباره حیوانی به نام زوفی می باشد که از رنگ خودش بدش می‌آید و دوست دارد رنگش را عوض کند و در نهایت با کمک یک فرشته مهربون به مرادش می‌رسد.

جمع‌خوانی کتاب «ترانه‌های نوازش» نوشته مصطفی رحماندوست از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از سری کتاب‌های کتاب‌خوان ماه درکتابخانه شهید مرتضی حاجی آبادی برگزار شد.

مسئول این کتابخانه گفت: این کتاب، شعرهایی آموزنده دارد که بازتاب عواطف گرم و جوشان والدین درباره کودک است. در این شعرها همان حس و حالی جاری است که در تمام تاریخ در لالایی‌ها جاری بوده است.

وی تأکید کرد: بی شک خواندن این اشعار، هم برای والدین و هم برای کودکان دلنشین است.

کتاب «حریم ریحانه» در کتابخانه عمومی امام حسین(ع)  روستای بورنگِ شهرستان درمیان برگزار شد.

 به گفته مسئول این کتابخانه، کتاب مذکور، نوشته نعیمه اسلاملو و جمعی از نویسندگان، و از طرف انتشارات تلاوت آرامش است و به مقوله حجاب و عفاف نگاهی جامع دارد. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: