کد خبر: 26941
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 بهمن 1395 - 10:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معرفی آتش نشان‌ها در کتابخانه امام علی (ع) قم

منبع : لیزنا
به مناسبت گرامیداشت شهادت آتش‌نشان‌های حادثه پلاسکو، کتاب‌هایی با موضوع آتش‌نشان‌ها در کتابخانه امام علی (ع) معرفی شد.
معرفی آتش نشان‌ها در کتابخانه امام علی (ع) قم

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهداء آتش‌نشان با حضور کودکان پرنیانی در بخش کودک کتابخانه امام علی (ع) برقرار شد.

در این مراسم مهدکودک پرنیان به همراه خانواده‌هایشان ضمن بازدید از کتابخانه با حضور در بخش کودک با شغل آتش‌نشانی آشنا شدند.

معصومه بداقی کتابدار این بخش با معرفی دو کتاب با عنوان «آتش در انبار» نوشته هیثر امری و «آتش‌نشان» نوشته مندی راس، کودکان را با خطرات و سختی شغل آتش‌نشان‌ها آشنا کرد.

وی هدف از این معرفی را رعایت نکات ایمنی توسط خانواده‌ها و فرزندانشان عنوان کرد و گفت: اگر همه ما آگاهی در این زمینه داشته باشیم به طور حتم می‌توانیم از رویدادهای تلخ پیشگیری کنیم.

در  ادامه نیز مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی با همین موضوع با عنوان «ققنوس‌ها افسانه نیستند» برگزار و به بهترین‌ها به رسم یادبود جوایزی اهدا شد.

 مسئول کتابخانه نیز رسالت کتابداران به عنوان مشاوران امین را در خصوص آگاه سازی مردم، خطیر و حساس ارزیابی کرد و گفت: معرفی کتاب راهنمای خوبی برای شناساندن خطرات و جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی و محیطی است.

طیبه قربانی پیشگیری از وقوع حادثه را موجب سلامت جامعه، پرهیز از اتلاف وقت و هزینه برشمرد و در نهایت گفت: احساس مسئولیت در ما نجات بخش جان بسیاری از افراد خواهد بود.

در پایان بازدیدکنندگان با نثار گل و صلوات برای آرامش این عزیزان و خانواده‌هایشان دعا کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: