کد خبر: 26946
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 بهمن 1395 - 10:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «صوفی و چراغ جادو» در هرمزگان

منبع : لیزنا
نشست نقد و بررسی کتاب صوفی و چراغ جادو با حضور «ابراهیم حسن بیگی» نویسنده کتاب برگزار شد.
برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «صوفی و چراغ جادو» در هرمزگان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، کتاب «صوفی و چراغ جادو» با مشارکت اعضای نوجوان کارگاه‌های ادبی کانون‌های بندرعباس، اعضاء کتابخانه‌های عمومی استان و کتابداران بخش کودک و نوجوان به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، با حضور ابراهیم حسن بیگی نویسنده کتاب در بندرعباس نقد شد.

در ابتدای این نشست ابراهیم حسن بیگی نکاتی را در خصوص چگونگی نوشتن داستان برای نوجوانان توضیح داد و گفت: برای بهتر نوشتن باید زیاد مطالعه کنید و بسیار بنویسید و با یادداشت کردن مشاهدات به صورت روزانه عادت به نوشتن را در خود تقویت کنید.

وی در ادامه افزود: خاطره‌نویسی بهترین تمرین برای نویسندگی است و نویسندگان بزرگ و سیاستمداران جهان روز نوشت و خاطره‌نگاری داشته‌اند.

این نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت قصه و داستان در زندگی، بیان کرد: حتی خداوند هم در قرآن کریم از پند و قصه استفاده کرده است و داستان نقش آگاهی دهنده و بیدارکننده دارد نه اینکه صرفا کارکردی تفریحی داشته باشد.

وی در خصوص نگارش کتاب صوفی و چراغ جادو گفت: داستان صوفی با حال و هوای مردم ترکمن صحرا نوشته شده است و سعی کرده‌ام در این کتاب از آیین‌ها و رسومات مردم آن منطقه صحبت کنم.

حسن بیگی خاطر نشان کرد: انسان‌ها در طول زمان آرزوهای متفاوتی دارند و برای رسیدن به آرزوهای خود تلاش می‌کنند و به نظر من چراغ جادو تا هر زمان که انسان آرزویی دارد در باطن انسان ها حضور دارد.

در ادامه اعضای شرکت کننده به نقد کتاب «صوفی و چراغ جادو» پرداختند کردند و در خصوص اسامی یاد شده در این کتاب و حوادث ایجاد شده با نویسنده به بحث و گفتگو نشستند. از نظر اکثر اعضای شرکت کننده زبان این کتاب شیوا و روان بود و استفاده از تخیل چراغ جادو به جذابیت این داستان افزوده بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: