کد خبر: 26963
تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 بهمن 1395 - 09:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بهزیستی و کتابخانه‌های عمومی گیلان

منبع : لیزنا
در تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و سازمان بهزیستی استان گیلان مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی از خدمات نوین کتابخانه‌های عمومی در سراسر گیلان بهره‌مند شدند.
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بهزیستی و کتابخانه‌های عمومی گیلان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، نشست امضا تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بهزیستی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان روز دوشنبه، 4دی‌ماه، با حضور محمدرضا پارسی مدیرکل سازمان بهزیستی استان گیلان، زهرا بدن‌آرا سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، معاونین و مسئولین دو دستگاه در سالن جلسات بهزیستی گیلان به امضای طرفین رسید.

در ابتدای این نشست مدیرکل سازمان بهزیستی استان گیلان با اشاره به خدمات و اقدامات این سازمان برای جامعه تحت پوشش، پیشگری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و فیزیکی را نخستین رسالت دست‌اندرکاران این حوزه عنوان کرد. محمدرضا پارسی به جامعه مددکاران استان گیلان بعنوان جامعه‌ای پویا اشاره کرد و ایجاد امکانات برابر، طبق منشور حقوق شهروندی و کنوانسیون سازمان جهانی یونسکو را از از مهمترین نیازهای این قشر جامعه دانست.

پارسی در اختیار قرار دادن خدمات آموزشی و فرهنگی نظیر خدمات کتابخانه‌ای و استفاده از امکانات فرهنگی در سراسر استان گیلان را یکی از مهمترین اهداف امضای تفاهمنامه همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان برشمرد و اظهار امیدواری کرد با همکاری مشترک دو مجموعه گام‌های عملی موثری برای برخورداری این مددجویان از امکانات کتابخانه‌ها برداشته شود.

در ادامه این نشست سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی سهم بسیار مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارد گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی با درک صحیح از این موضوع توسعه فرهنگ کتابخوانی در اقصی نقاط کشور را جز رسالت‌های اصلی خود قرار داده و در این مسیر برنامه‌های متنوعی به اجرا گذاشته است.

زهرا بدن آرا به وجود 102باب کتابخانه عمومی فعال نهادی، مشارکتی، مستقل و سیار در استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون در همه این کتابخانه‌ها برنامه‌های فرهنگی متنوعی با موضوع کتاب در حال برگزاری است.

وی همچنین اضافه کرد: در گذشته تصوری که از کتابخانه‌ها می‌شد غالبا مکانی برای ذخیره و امانت کتاب بود اما امروز کتابخانه به پاتوقی برای انجام کلیه فعالیت‌های فرهنگی تا شعاع یک کیلومتری آن تبدیل شده است.

بدن‌آرا در ادامه به وجود بزرگترین کتابخانه عمومی ویژه کودکان شمال کشور در شهر رشت و نیز کتابخانه عمومی گویا و بریل خاتم الانبیا(ص) رشت نیز اشاره کرد و گفت: در این کتابخانه‌های ویژه خدمات بسیار متنوعی برای اعضا درنظر گرفته شده است که توسط کتابداران متخصص بعنوان مشاورین امین در اختیار ایشان قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در پایان اظهار امیدواری کرد با امضای تفاهم‌نامه همکاری مددجویان سازمان بهزیستی استان بتوانند از امکانات بسیار خوب کتابخانه‌ها بهره مند شوند.

گفتنی است همکاری‌های دوجانبه جهت ارتقاء سطح مطالعه در جامعه تحت پوشش بهزیستی، بهره‌مندی از ظرفیتها و توانمندی‌های مشترک در موضوع کتاب و کتابخوانی از جمله فضاهای اداری و آموزشی، حمایتهای مادی و معنوی و نیز تامین امکانات و خدمات فرهنگی و تفریحی و برگزاری مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی مشترک در زمینه کتاب و کتابخوانی از مفاد اصلی این تفاهم نامه است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: