کد خبر: 27006
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 بهمن 1395 - 11:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جمع خوانی و معرفی کتاب در کتابخانه‌های استان خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
کتابخانه های عمومی شهرستان‌های بیرجند، قاینات، درمیان، نهبندان و سربیشه، جلسات جمع خوانی و معرفی کتاب برگزار کردند.
جمع خوانی و معرفی کتاب در کتابخانه‌های استان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، نشست جمع‌خوانی کتاب «حریم ریحانه» از کتب معرفی شده در طرح کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی استاد سعیدی بیرجند برگزار شد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند گفت: این کتاب توسط نعیمه اسلاملو، زهرا اسلاملو، صدف صادقی، مطهره محرابی، سیده فاطمه شریفی و جمعی دیگر در 130 صفحه نگاشته شده و توسط مؤسسه فرهنگی هنری کاربردی خیبر تلاوت آرامش منتشر شده است.

به گفته وی کتاب «به خواب شیرین بروید» نیز در کتابخانه استاد سعیدی و با حضور جمعی از اعضای کتابخانه جمع‌خوانی شد.

در این نشست، ابتدا حاضران با طرح کتاب‌خوان ماه آشنا شدند، سپس معرفی اجمالی از کتاب «به خواب شیرین بروید» برای اعضا ارائه شد و بعد از آن از اعضا خواسته شد تا صفحاتی از کتاب را بخوانند.

نشست جمع خوانی مجوعه کتابهای «ترانه های نیایش» با حضور جمعی از اعضای علاقمند در کتابخانه عمومی شهدای خضری دشت بیاضِ شهرستان قاینات برگزار شد.

مسئول این کتابخانه گفت: هدف از این نشست‌ها آشنایی با کتاب و ایجاد و تقویت روحیه مطالعه در بین اعضا است.

مجموعه شعر «ترانه‌های نیایش» سروده شاعر نامدار، مصطفی رحماندوست است و با تصویرگری خانم نیلوفر میرمحمدی منتشر شده است.

این مجموعه شعر، ویژه خردسال و با وزن و آهنگ‌های متفاوت است که مناجات‌های کودکانه را در برمی‌گیرد و در هر جلد به موضوعی خاص پرداخته شده.

کتاب «قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب: قرعه» نوشته محسن بغلانی، با حضور جمعی از اعضای کودک کتابخانه عمومی علامه امینی بخش قهستان شهرستان درمیان جمع خوانی شد.

به گفته مسئول این کتابخانه، مجموعه «قصه‌های شنیدنی از بچه‌های خوب» روایت خاطراتی از سجایای اخلاقی، اجتماعی و دینی دوران کودکی و نوجوانی شهدای دفاع مقدس را در قالب داستان‌های کوتاه به قلم محسن بغلانی دربر دارد که تاکنون 10 جلد از آن منتشر شده است.

او افزود: کتاب «حریم ریحانه» نیز با حضور چند تن از اعضای نوجوان کتابخانه علامه امینی، توسط حقیری، مسئول کانون فرهنگی تربیتی علامه سعیدی در این کتابخانه معرفی و نقد شد.

کتاب «حریم ریحانه» همچنین با حضور اعضای دختر کتابخانه عمومی شهید مرتضی حاجی آبادی روستای حاجی آباد شهرستان بیرجند جمع‌خوانی شد.

کتاب «قصه های شاهنامه (جلدهای 10 تا 12)» نوشته آتوسا صالحی در کتابخانه عمومی باقرالعلوم(ع) شوسف و با حضور دانشآموزان نوجوان جمع‌خوانی شد.

این مجموعه 12 جلدی را می توان یکی از نمونه‌های خوب بازنویسی روایت گونه به سبک امروزی نام برد؛ چرا که استقبال مخاطبان و تجدید چاپ های متعدد این اثر گویای این امر است.

 

در راستای طرح کتابخوان، کتاب «کیش پارسایان» تدوین علی‌اکبر رشاد، با حضور تعدادی از اعضا در کتابخانه امیرالمؤمنین(ع) مود شهرستان سربیشه، معرفی و بلند‌خوانی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: