کد خبر: 27132
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 بهمن 1395 - 16:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

سرپرست فرمانداری بافق

احداث کتابخانه استاندارد از نیازهای ضروری شهرستان بافق است

منبع : لیزنا
سرپرست فرمانداری بافق استان یزد در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، احداث یک کتابخانه استاندارد را از نیازهای ضروری شهرستان بافق دانست.
احداث کتابخانه استاندارد از نیازهای ضروری شهرستان بافق است

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی یزد، محمد زاده‌رحمانی، سرپرست فرمانداری بافق در این جلسه گفت: وجود کتابخانه‌ها به عنوان بستر فرهنگی مناسب، زمینه‌ساز رشد آگاهی افراد یک جامعه است که در صورت توسعه آن‌ها می‌تواند در بخش‌های مختلف جامعه اثرگذار باشد.

وی افزود: احداث یک کتابخانه استاندارد نیاز ضروری مردم بافق است و باید تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم برای ساخت این کتابخانه انجام گیرد.

زاده‌رحمانی همچنین دو کتاب «کایزن:کلید موفقیت رقابتی ژاپن» اثر  ایمایی ماساکی و «راهکارهای کاهش فقر» ترجمه محمدمهدی نصیریان را به حاضران معرفی کرد.

الهام آقایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق نیز با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی بافق، بهسازی و شاداب‌سازی کتابخانه‌های موجود شهرستان را از عوامل مهم این رشد عضویت دانست.

وی بازدید بیش از 50 مدرسه و مرکز آموزشی از کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق در ایام بزرگداشت کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار در آبان‌ماه سال جاری و آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با خدمات کتابخانه‌های عمومی و همچنین برگزاری پربار نشست‌های کتاب‌خوان را از دیگر دلایل جذب مخاطبان به ویژه نوجوانان و جوانان به کتابخانه‌های عمومی برشمرد.

آقایی همچنین از برگزاری جلسه نقد کتاب «جانستان کابلستان» اثر رضا امیرخانی، رمان‌نویس برجسته کشور در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور این نویسنده خبر داد.

این جلسه با مصوباتی در خصوص بهسازی فضاهای کتابخانه‌های عمومی و اجرای برنامه‌‌های متنوع فرهنگی در ایام دهه فجر همراه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: