کد خبر: 27202
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 بهمن 1395 - 21:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های سالک قزوینی محمودآباد، کتابخانه امام خمینی، علامه طباطبایی اسفروین، شهید بهشتی تاکستان برنامه‌های متنوع فرهنگی و کتاب‌خوانی برگزار کردند.
برنامه‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، مسئول کتابخانه عمومی سالک قزوینی محمودآباد از توابع شهرستان قزوین، در نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای، دانش آموزان علاقمند به مطالعه را دور هم جمع کرد.

میثم محمدی اظهار داشت: در این نشست که در راستای اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی برای جذب هرچه بیشتر مردم به سمت مطالعه مفید برگزار شد، در رابطه با خدمات و فعالیت‌های کتابخانه نیز توضیحاتی ارایه شد.

به گفته وی در این نشست کتاب‌های «شهید نواب صفوی» اثر شاهین رحمنا، «شگفتی‌های بدن» اثر نیک آرنولد، «پرندگان آهنین» اثر عباس خاراباف، «ماه در چاه» اثر شهرام شفیعی و «شاعر راز و شیراز» اثر محمدکاظم مزینانی معرفی شد.

مسئول کتابخانه عمومی علامه طباطبایی اسفروین گرامیداشت ایثار شهدای آتش نشان در این کتابخانه خبر داد و گفت: در راستای تکریم و بزرگداشت مقام شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو، نشستی با عنوان ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی در این کتابخانه برگزار شد.

ثریا یوسفی افزود: در این نشست همچنین یک کلاس آموزش کاردستی برای کودکان و یک نشست مطالعاتی برای نوجوانان برگزار و با استقبال خوب کودکان و نوجوانان مواجه شد.

او ادامه داد: در این نشست زکیه مهرعلیان، کتابدار کتابخانه ابتدا از نوجوانان خواست که روش خواندن خود را بیان نمایند  و اینکه چه اقداماتی انجام می‌دهند تا از مطالعه و خواندن بهره ببرند و مطالعه ای لذت بخش داشته باشند سخن بگویند و  و سپس در رابطه با راهکارهای توسعه مطالعه توضیحاتی ارایه داد .

یوسفی یادآور شد: در پایان این نشست در رابطه با مباحث مطرح شده تبادل نظر صورت گرفت.

همچنین کارگاه مشاوره با موضوع تربیت فرزند در کتابخانه عمومی شهید بهشتی تاکستان برگزار شد .

این جلسه به مدرسی نبی الله رحمانی، مشاور  و برخی از اعضای علاقمند برگزار شد .

در این جلسه رحمانی مطالب کلی را در خصوص تربیت فرزند بیان کرده و سپس به بحث بلوغ پرداخت. وی با بیان اینکه بلوغ یک دوره حساس در تربیت فرزند است از خانواده‌ها خواست که هرچه بیشتر به این مهم اهمیت دهند و فرزندان خود را در این دوره به صورت صحیح راهنمایی کنند.

در ادامه هر کدام از شرکت‌کنندگان سوالات خود را از وی پرسیدند.

همچنین در این جلسه کتاب هایی مرتبط با تربیت فرزند در قالب نمایشگاه در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت و با توضیحات کتابداران در رابطه با نحوه شناخت کتاب‌های معتبر و مناسب توضیحاتی ارایه دادند.

 کتاب‌خوان مدرسه‌ای توسط کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) در مدرسه مافی قزوین برگزار شد.

در این نشست کتاب های سعدی، تلخیص و بازنویسی گلستان، داستان راستان، بوستان سعدی، قدم یازدهم و به سوی آتش ارایه شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: