کد خبر: 27362
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 بهمن 1395 - 15:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نویسنده و کارتونیست اوکراینی

دوسالانه کارتون کتاب، از صنعت کتاب و فرهنگ حمایت می‌کند

منبع : لیزنا
ولادیمیر کازانوفسکی، نویسنده و کارتونیست اوکراینی دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب را رویدادی با اهمیت با هدف حمایت از صنعت کتاب و در نگاهی کلان حمایت از فرهنگ می‌داند.
دوسالانه کارتون کتاب، از صنعت کتاب و فرهنگ حمایت می‌کند

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ولادیمیر کازانوفسکی، نویسنده و کارتونیست اوکراینی، در سال ۱۹۵۰ متولد شد؛ وی در سال ۱۹۷۳ در رشته فیزیک پرتوکیهانی تحصیل و سپس در سال ۱۹۸۴ با گذراندن دوره مهارت‌های روزنامه‌نگاری به‌عنوان هنرمند مطبوعات فارغ‌التحصیل شد. کازانوفسکی که در حال حاضر به‌عنوان کارتونیستی مستقل و نویسنده مشغول به کار است، تاکنون موفق به اخذ بیش از ۴۰۰ جایزه در مسابقات بین‌المللی کارتون شده و آثار او در بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات سراسر جهان منتشر شده است؛ این کارتونیست مشهور جهانی بیش از هر چیز به خلق شخصیت‌ها و حیوانات بدون سر و نیز اشعار بدون کلمه شهره است و می‌گوید: انتظار می‌رود که مردم با سَرِ خودشان، شاد، ‌سلامت و هوشمندانه زندگی کنند؛ به‌این‌ترتیب دیگر خبری از جنگ، مواد مخدر، فحشا و فساد و غیره نخواهد بود؛ اما آن‌ها به‌عمد سر خود را دور می‌کنند؛ ‌آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که روح خود را در پاشنه پاهایشان، ‌یا در قلبشان، ‌ کیسه صفرایشان و یا در شکمشان، ‌اما نه در سرشان قرار دهند؛ و این شیوه‌ای است که با آن زندگی را آغاز می‌کنند؛ آن‌ها دیگر نمی‌دانند چگونه فکر کنند و دولت بدون سر نمی‌داند که به کجا خواهد رفت.

این هنرمند کارتونیست که پیش ‌از این از طریق وب‌سایت ایران کارتون، با دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب آشنا شده و در دوره‌های گذشته این مسابقه نیز شرکت کرده است، درباره انگیزه حضور خود در این جشنواره می‌گوید: ارائه آثاری بسیار خوب و با کیفیت در نخستین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب، انگیزه‌ای برای حضور مستمر من در این جشنواره شد.

وی در ارزیابی این جشنواره می‌گوید: دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب رویدادی با اهمیت است که به‌نوعی حمایت از صنعت کتاب و در نگاهی کلان حمایت از فرهنگ محسوب می‌شود؛ در اوکراین هم برنامه‌هایی با هدفی مشابه، اما به‌طور نامنظم، برگزار می‌شود.

وی استفاده از کارتون را، به‌عنوان بخشی از تصاویر داستان‌های منتشرشده در رسانه‌های جمعی، گامی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد اشتیاق به خواندن می‌داند؛ هفته‌نامه اوکراینی kraina از کارتون‌های این هنرمند به‌عنوان تصاویر داستان‌های نگاشته شده بهره می‌برد.

کازانوفسکی که به دلیل علاقه بسیار به مطالعه دستی هم در نویسندگی دارد و از مخاطبان دائمی کتاب است، در خصوص وضعیت کتابخانه‌های عمومی اوکراین می‌گوید: متأسفانه در سال‌های اخیر کتابخانه‌ها در کشور من چندان محبوب نبوده‌اند؛ کمبود وقت و مشغله کاری نیز به من فرصت مراجعه به کتابخانه را نمی‌دهد؛ بااین‌حال ارتباط من با کتاب مستمر است چراکه کتاب‌ها به من فلسفه زندگی را می‌آموزند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: