کد خبر: 27387
تاریخ انتشار: شنبه, 23 بهمن 1395 - 10:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه نقد و رونمایی کتاب «بود و نابود» در کرج برگزار شد

منبع : لیزنا
جلسه نقد و رونمایی از کتاب «بود و نابود» اثر سید‌هاشم حسینی با موضوع اتفاقات انقلاب اسلامی در سالن آمفی تئاتر کتابخانه امیرکبیر کرج برگزار شد.
جلسه نقد و رونمایی کتاب «بود و نابود» در کرج برگزار شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز، کانون ادبی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز و دفتر آفرینش ادبی حوزه هنری البرز با همکاری انتشارات سوره مهر به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و در نشست ادبی «ماه و نگاه» از کتاب «بود و نابود» اثر سید‌هاشم حسینی رونمایی کردند.

این جلسه با حضور محمدکریم صابری، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز و ابوالفضل آزاد فلاح، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نظرآباد، حسین ذکریاپور، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کرج و تعدادی از کارشناسان ستادی برگزار شد.

در ابتدای مراسم محمدکریم صابری به تشریح رویکرد نهاد کتابخانه‌ها و ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان پرداخت و با اشاره به برگزاری جلسات نقد کتاب، نشست‌های کتابخوانی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی مجموعه کتابخانه‌ها، امر کتاب‌خوانی را به عنوان یکی از ابزار مهم انتقال فرهنگ دانست.

 وی در ادامه گفت: موضوع کتاب «بود و نابود» درباره زندگی موضوع این اثر درباره زندگی یک ساواکی است که در چند وقت مانده به انقلاب دچار مشکلاتی می‌شود.«بود و نابود» به نوعی بیانگر بودن و نبودن حکومت شاه و در نگاه جزیی‌تری نابود شدن زندگی این شخص ساوکی است.

وی افزود: این ساواکی درگیر یک توطئه سازمان یافته می‌شود که این مسئله منجر به گرفتار شدن او و از دست دادن خانواده‌اش می‌شود و با یک عاقبت و پایان تلخی به اتمام می‌رسد.

در ادامه جلسه سید‌هاشم حسینی نویسنده کتاب گفت: یکی از ویژگی‌های این اثر من اینست که عموما به مسائل خانوادگی و اجتماعی پرداخته می‌شود، در واقع خانواده نقش محوری را در آثار من دارد، در این رمان نیز زندگی یک ساواکی با مشکلاتی که برایش پیدا می‌شود با محوریت نقش خانواده‌اش به رشته تحریر درآمده است.

وی همچنین درباره آشنا کردن نسل جوان با مسائل تاریخی گفت: نسل جدید خیلی علاقه‌ای به خواندن کتاب‌های تاریخی ندارد از اینرو می‌توان از طریق رمان‌های تاریخی آنها را با فضا و حال و هوای آن دوران آشنا کرد.

او افزود: در قسمتی از کتاب اینگونه آمده است: این را در حال عبور از کنار مکانیک گفت، صبر نکرد او بلند شود یا خواهش کند یا تشکر کند یا هر حرف دیگری بزند، در خاکی دوید، مکانیک بهت زده و با عجله برخاست، از حواس پرتی خودش رنجید و دست به صورتش کشید و چانه‌اش را خاراند، تازه سیاهی کلت را در کمر جوان دید، حدس‌اش درست بود، از آن جوان‌های شبه نظامی بود که آن روزها زیاد شده بودند.

در ادامه مراسم منتقدین از بخش های مختلف کتاب «بود و نابود» انتقادات و پیشنهادات خود را گفتند که مورد استقبال نویسنده و حاضرین در جلسه مذکور شد و در پایان از نویسنده و منتقدین کتاب بود و نابود با اهداء هدیه و لوح تقدیری، تجلیل شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: