کد خبر: 27568
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 اسفند 1395 - 10:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتاب «دختر شینا» در مدرسه شاهد ملایرهمدان معرفی شد

منبع : لیزنا
به همت مسئول کتابخانه عمومی علامه امینی کتاب «دختر شینا» در جمع کارکنان مدرسه شاهد ملایر همدان معرفی شد.
کتاب «دختر شینا» در مدرسه شاهد ملایرهمدان معرفی شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی اداره‌‌‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مسئول کتابخانه عمومی علامه امینی عنوان کرد: این کتاب اثری خواندنی و ستودنی است و خاطراتی را بیان می‌کند که پیش از این کمتر مطرح شده بود و خواننده به واسطه آن با سبک زندگی خانواده رزمندگان آشنا می‌شود.

بهناز ضرابی‌زاده در «دختر شینا» قدم به قدم وارد زندگی قدم خیر محمدی کنعان شده تا زندگی او با سردار شهید ستار ابراهیمی هژیر را روایت ‌کند و همدم شب‌های تنهایی این زن و فرزندانش شود. شب‌هایی که قدم خیر و فرزندانش وضعیت قرمز را تجربه می‌کردند و پدر در مناطق جنگی مشغول دفاع در برابر دشمن بود.

مسئول کتابخانه عمومی، علامه امینی افزود: این کتاب حکایتی از یک زندگی در پشت صحنه جنگ است، خاطرات زنی که در طول هشت سال ازدواجش با یکی از سرداران دفاع‌مقدس، با دشواری‌های دوری همسر و بزرگ کردن فرزندانش، کنار آمد و به تنهایی زندگی‌ را اداره کرد، چهار دختر و یک پسر به دنیا آورد و همسرش فقط موقع به دنیا آمدن یکی‌شان در کنارش بود.

وی، افزود: «دختر شینا» از معدود کتاب‌های خاطرات است که زندگی پرفراز و نشیب یک دختر جوان روستایی را در برابر چشمان ما به نمایش می‌گذارد، «دختر شینا» از ۱۹ فصل تشکیل شده و از روایت کودکی قدم خیر آغاز می‌شود. از زمانی که نامش را به خاطر قدم خوشی که داشت «قدم خیر» گذاشتند تا زمانی که حماسه زندگی‌اش را در پشت جبهه‌ها رقم زد.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که  نویسنده کتاب برای روایت زندگی این با نوی بزرگ از زبان ساده استفاده کرده که در بالا بردن جذابیت کتاب بسیار موثر است و روایت خواندنی زندگی قدم خیر محمدی آن قدر فراز و نشیب دارد که مخاطبش را با خود به همراه می کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: